Los je vaak IT-gerelateerde problemen op en voorkom je deze problemen? Word je regelmatig gebeld om storingen te verhelpen en collega’s te ondersteunen bij pc-gerelateerde kwesties en internetproblemen? Sandvalley Training biedt een diepgaande verkenning van servicedeskmanagement en informatiemanagement. Gedurende de cursus leer je hoe je informatietechnologie doeltreffend kunt inzetten binnen de organisatie, ontwikkel je vaardigheden voor het afhandelen van diverse informatieverzoeken, en verwerf je kennis van relevante begrippen zoals functionele systemen, kwaliteitsborging, prestatiebeoordeling en veiligheidsmaatregelen.
Los je vaak IT-gerelateerde problemen op en voorkom je deze problemen? Word je regelmatig gebeld om storingen te verhelpen en collega’s te ondersteunen bij pc-gerelateerde kwesties en internetproblemen? Sandvalley Training biedt een diepgaande verkenning van servicedeskmanagement en informatiemanagement. Gedurende de cursus leer je hoe je informatietechnologie doeltreffend kunt inzetten binnen de organisatie, ontwikkel je vaardigheden voor het afhandelen van diverse informatieverzoeken, en verwerf je kennis van relevante begrippen zoals functionele systemen, kwaliteitsborging, prestatiebeoordeling en veiligheidsmaatregelen.
Doelgroep
Deze opleiding is ontwikkeld voor servicedeskmedewerkers, IT medewerkers, leidinggevenden en voor iedereen die zich wil verdiepen in de taken en verantwoordelijkheden van een Servicedeskmedewerker.
Voorbereiding
Deze MHBO-opleiding bestaat uit verschillende studielessen per module. Je doorloopt de studielessen in je eigen studietempo. De totale studieduur is gemiddeld 12 maanden. Je dient deze opleiding wel binnen twee jaar afgerond te hebben.
No data was found
Deze opleiding bestaat uit meerdere modules. De module waar je mee start kan afwijken van onderstaande volgorde.
Module - MHBO Werken met informatiemanagement
De basis van informatiemanagement
Functionele systemen
Informatietechnologie
Beheren van informatiesystemen
Intranet en internet
Ontwikkelen van een bedrijfssysteem
Veiligheidsaspecten
Sturen op Service Level
Module - MHBO Servicedeskmanagement
De basis van servicedeskmanagement
Workshop: opzetten van een servicedesk
Leidinggeven binnen een servicedesk
Informatieaanvragen afhandelen
Meten van prestaties
Communicatie
Klantgericht werken
Gesprekstechnieken
Leerdoelen
heb je inzicht in functionele systemen
weet je hoe je informatietechnologie toe kunt passen
ben je in staat om met intranet en internet te werken
kun je een informatiesysteem beheren
heb je inzicht in servicedeskmanagement
ben je in staat om informatieaanvragen af te handelen
kun je een servicedesk opzetten
kun je prestaties meten van de servicedesk
Tijdens de opleiding schrijf je per module een Verbeterplan Praktijk-Case. Door het schrijven van deze Verbeterplan Praktijk-Case kun je aantonen de behandelde onderwerpen te beheersen. Door het onderwerp toe te spitsen op de eigen situatie, kan het geleerde direct in de praktijk worden gebracht. Wanneer je alle modules met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van Sandvalley Training digitaal.
Kosten
Kosten zoals bijvoorbeeld lesgeld, literatuur en examenkosten zijn inbegrepen in dit tarief. Er zijn verder geen bijkomende kosten van toepassing voor deze opleiding.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Dienst Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.