In de rol van procesmedewerker of procesmanager binnen een organisatie beheer je bedrijfsprocessen. Het is jouw verantwoordelijkheid om procesnormen te bepalen, processtroomschema’s op te stellen en inzicht te hebben in kwaliteitssystemen. Sandvalley Training biedt de benodigde begeleiding om jouw expertise op het gebied van procesmanagement te versterken. Na afronding van deze opleiding beschik je over de vaardigheden om effectief sturing te geven aan processen, procesverbeteringen te implementeren en de IDEF-methodiek toe te passen.
In de rol van procesmedewerker of procesmanager binnen een organisatie beheer je bedrijfsprocessen. Het is jouw verantwoordelijkheid om procesnormen te bepalen, processtroomschema’s op te stellen en inzicht te hebben in kwaliteitssystemen. Sandvalley Training biedt de benodigde begeleiding om jouw expertise op het gebied van procesmanagement te versterken. Na afronding van deze opleiding beschik je over de vaardigheden om effectief sturing te geven aan processen, procesverbeteringen te implementeren en de IDEF-methodiek toe te passen.
Doelgroep
Deze opleiding is ontwikkeld voor procesmedewerkers en procesmanagers die zich (verder) willen ontwikkelen op het gebied van procesmanagement. Heb jij vanuit een andere rol te maken met procesmanagement en wil jij je hier verder in verdiepen? Dan is deze opleiding ook geschikt voor jou.
Voorbereiding
Deze MHBO-opleiding bestaat uit verschillende studielessen per module. Je doorloopt de studielessen in je eigen studietempo. De totale studieduur is gemiddeld 12 maanden. Je dient deze opleiding wel binnen twee jaar afgerond te hebben.
No data was found
Deze opleiding bestaat uit meerdere modules. De module waar je mee start kan afwijken van onderstaande volgorde.
Module - MHBO Processen en organisatie
De basis van processen en organisatie
Inzicht in bedrijfsprocessen
Opstellen van processtroomschema's
Bepalen van de procesnormen
Processen en kwaliteitszorg
Sturen op processen
Uitvoeren van verbeteracties
Kwaliteitssystemen
Module - MHBO Procesbeschrijvingen
De basis van procesbeschrijvingen
Bepalen lange termijn visie organisatie
Beschrijven processen volgens IDEF
Workshop 1: Opstellen werkprocessen
Workshop 2: Aanpassen werkprocessen
Relatie tussen processen en kwaliteit
Workshop 3: Opstellen dashboard
Borgen van de processen
Leerdoelen
heb je inzicht in bedrijfsprocessen
ben je in staat om procesverbeteringen door te voeren
heb je inzicht in een organisatiedashboard
ben je in staat om te sturen op processen
weet je hoe je kunt werken met procesnormen
ben je in staat om stroomschema’s op te stellen
weet je hoe je de IDEF-methodiek toe kunt passen
kun je een lange termijn visie opstellen
Tijdens de opleiding schrijf je per module een Verbeterplan Praktijk-Case. Door het schrijven van deze Verbeterplan Praktijk-Case kun je aantonen de behandelde onderwerpen te beheersen. Door het onderwerp toe te spitsen op de eigen situatie, kan het geleerde direct in de praktijk worden gebracht. Wanneer je alle modules met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van Sandvalley Training digitaal.
Kosten
Kosten zoals bijvoorbeeld lesgeld, literatuur en examenkosten zijn inbegrepen in dit tarief. Er zijn verder geen bijkomende kosten van toepassing voor deze opleiding.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Dienst Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.