Bij Sandvalley Training krijg je de kans om je kennis en vaardigheden op het gebied van marketing en communicatie naar een hoger niveau te tillen, of je nu al werkzaam bent als medewerker marketing en communicatie of deze rol ambieert. Deze praktijkgerichte opleiding van 1 jaar richt zich op het vergroten van je begrip van marketing en communicatie, en biedt ruime gelegenheid om te oefenen met praktijkgerichte opdrachten. Gedurende deze intensieve opleiding verwerf je inzicht in communicatieve vaardigheden, leer je hoe je effectief product- en prijsbeleid toepast, krijg je de vaardigheid om een concurrentieanalyse te maken, en ontwikkel je de capaciteit om SMART-doelen te formuleren. Kortom, je onderzoekt de theoretische fundamenten van verschillende aspecten binnen de vakgebieden marketing en communicatie, waardoor je een brede kennis opbouwt. Tijdens de opleiding breng je de theorie in de praktijk door middel van diverse praktijkgerichte opdrachten, waardoor je deze direct kunt toepassen binnen je eigen werkomgeving.
Bij Sandvalley Training krijg je de kans om je kennis en vaardigheden op het gebied van marketing en communicatie naar een hoger niveau te tillen, of je nu al werkzaam bent als medewerker marketing en communicatie of deze rol ambieert. Deze praktijkgerichte opleiding van 1 jaar richt zich op het vergroten van je begrip van marketing en communicatie, en biedt ruime gelegenheid om te oefenen met praktijkgerichte opdrachten. Gedurende deze intensieve opleiding verwerf je inzicht in communicatieve vaardigheden, leer je hoe je effectief product- en prijsbeleid toepast, krijg je de vaardigheid om een concurrentieanalyse te maken, en ontwikkel je de capaciteit om SMART-doelen te formuleren. Kortom, je onderzoekt de theoretische fundamenten van verschillende aspecten binnen de vakgebieden marketing en communicatie, waardoor je een brede kennis opbouwt. Tijdens de opleiding breng je de theorie in de praktijk door middel van diverse praktijkgerichte opdrachten, waardoor je deze direct kunt toepassen binnen je eigen werkomgeving.
Doelgroep
Deze opleiding is ontwikkeld voor marketing- en communicatiemedewerkers die zich binnen deze vakgebieden verder willen ontwikkelen. Heb jij vanuit een andere rol met deze vakgebieden te maken en wil je je hier in verdiepen? Dan is deze opleiding ook geschikt voor jou.
Voorbereiding
Deze MHBO-opleiding bestaat uit verschillende studielessen per module. Je doorloopt de studielessen in je eigen studietempo. De totale studieduur is gemiddeld 12 maanden. Je dient deze opleiding wel binnen twee jaar afgerond te hebben.
No data was found
Deze opleiding bestaat uit meerdere modules. De module waar je mee start kan afwijken van onderstaande volgorde.
Module - MHBO Basiskennis van marketing
De basis van marketing
Marketingmix
Consumentengedrag
Product- en prijsbeleid
Promotie
Marktonderzoek
Concurrentieanalyse
Marktontwikkelingen
Module - MHBO Communicatieve vaardigheden
Het onderhandelingsgesprek
Het verkoopgesprek
Het zakelijk adviesgesprek
Het slechtnieuwsgesprek
Communicatiedoelen
Het telefoongesprek
Mondelinge presentatie
Het baliegesprek
Module - MHBO Werken in projecten
De basis van projecten
SMART-doelen formuleren
Projectplan opstellen
Projectorganisatie
Projectplanning
Kosten en baten
Beheer aspecten van projecten
Afronding van projecten
Module - MHBO Salesmanagement
Het communicatiesproces
Klantcontacten
Vraagtechnieken
Koopgedrag consumenten
Koopgedrag organisatie
Beïnvloeden van koopgedrag
Salesorganisatie
Sales- en accountplanning
Leerdoelen
heb je inzicht in de marketingmix
ben je in staat om marktonderzoek uit te voeren
ben je in staat om een concurrentieanalyse te maken
heb je inzicht in marktontwikkelingen
heb je inzicht in de communicatie voor een ondernemer
ben je in staat om de juiste gesprekstechnieken toe te passen
weet je hoe je kunt gaan onderhandelen
ben je in staat om met medewerkers een kritiekgesprek te voeren
heb je inzicht in de inhoud van een project
ben je in staat om een projectplanning op te stellen
ben je in staat om SMART doelen te formuleren
kun je sturen op beheeraspecten
weet je hoe je een salesplanning kunt opstellen
ben je in staat het koopgedrag te beïnvloeden
kun je het VOCATIO-model toepassen
heb je inzicht in het AIDA-model
Tijdens de opleiding schrijf je per module een Verbeterplan Praktijk-Case. Door het schrijven van deze Verbeterplan Praktijk-Case kun je aantonen de behandelde onderwerpen te beheersen. Door het onderwerp toe te spitsen op de eigen situatie, kan het geleerde direct in de praktijk worden gebracht. Wanneer je alle modules met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van Sandvalley Training digitaal.
Kosten
Kosten zoals bijvoorbeeld lesgeld, literatuur en examenkosten zijn inbegrepen in dit tarief. Er zijn verder geen bijkomende kosten van toepassing voor deze opleiding.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Dienst Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.