Droom je van een carrière als officemanager bij Sandvalley Training? Als officemanager speel je een centrale rol in de organisatie en moet je uitblinken in communicatie, planning, organisatie en coördinatie. Dit vereist een breed scala aan vaardigheden! De opleiding MBO Officemanagement is ontworpen om je de essentiële technieken aan te leren voor effectieve communicatie. Je leert hoe je door te luisteren, te samenvatten en door te vragen, de cruciale informatie verzamelt die jouw werk vereist. Daarnaast krijg je inzicht in effectief tijdmanagement en diverse organisatiestructuren. Na voltooiing van deze opleiding beschik je over de juiste kennis en vaardigheden om succesvol te zijn als (aankomend) officemanager.
Droom je van een carrière als officemanager bij Sandvalley Training? Als officemanager speel je een centrale rol in de organisatie en moet je uitblinken in communicatie, planning, organisatie en coördinatie. Dit vereist een breed scala aan vaardigheden! De opleiding MBO Officemanagement is ontworpen om je de essentiële technieken aan te leren voor effectieve communicatie. Je leert hoe je door te luisteren, te samenvatten en door te vragen, de cruciale informatie verzamelt die jouw werk vereist. Daarnaast krijg je inzicht in effectief tijdmanagement en diverse organisatiestructuren. Na voltooiing van deze opleiding beschik je over de juiste kennis en vaardigheden om succesvol te zijn als (aankomend) officemanager.
Doelgroep
De opleiding MBO Officemanagement is ontwikkeld voor managementondersteuners die op zoek zijn naar verbreding en verdieping van de kennis en vaardigheden en zich willen door ontwikkelen als officemanager.
Voorbereiding
Deze MBO-opleiding bestaat uit verschillende onderwerpen die gedurende de dag(en) behandeld gaan worden. De docent maakt voortdurend de vertaalslag van theorie naar de praktijk toe. Hierdoor is de opleiding praktijkgericht en boeiend om te volgen. Aan het einde van deze opleiding heb je een boost aan kennis en ervaringen opgedaan.
No data was found
Deze opleiding bestaat uit meerdere modules. De module waar je mee start kan afwijken van onderstaande volgorde.
Module - MBO Management en organisatie
De basis van management en organisatie
Organisatiestructuren
Visie, missie en strategie
Interne- en externe analyse
SWOT analyse
Organisatievormen
SMART-doelen bepalen
Timemanagement
Module - MBO Communicatieve vaardigheden
Het onderhandelingsgesprek
Het verkoopgesprek
Het zakelijk adviesgesprek
Het slechtnieuwsgesprek
Communicatiedoelen
Het telefoongesprek
Mondelinge presentatie
Het baliegesprek
Leerdoelen
heb je inzicht in de vormen van organisaties
weet je hoe je SMART-doelen kunt bepalen
ben je in staat om organisatiestructuren te herkennen
kun je een SWOT-analyse uitvoeren
heb je inzicht in de communicatie voor een ondernemer
ben je in staat om de juiste gesprekstechnieken toe te passen
weet je hoe je kunt gaan onderhandelen
ben je in staat om met medewerkers een kritiekgesprek te voeren
Tijdens de opleiding schrijf je per module een Verbeterplan Praktijk-Case. Door het schrijven van deze Verbeterplan Praktijk-Case kun je aantonen de behandelde onderwerpen te beheersen. Door het onderwerp toe te spitsen op de eigen situatie, kan het geleerde direct in de praktijk worden gebracht. Wanneer je alle modules met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van Sandvalley Training digitaal.
Kosten
Kosten zoals bijvoorbeeld lesgeld, literatuur en examenkosten zijn inbegrepen in dit tarief. Er zijn verder geen bijkomende kosten van toepassing voor deze opleiding.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Dienst Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.