Bij Sandvalley Training neem je als professional binnen het vakgebied van marketingmanagement een actieve rol in het continu verkennen van nieuwe ontwikkelingen en uitdagingen. Je streeft ernaar innovatieve benaderingen te ontdekken om zowel aan de behoeften van je organisatie als die van je klanten te voldoen en om producten optimaal in de markt te positioneren. Het betreden van het speelveld van consumentengedrag en productontwikkeling zijn enkele van de andere complexe terreinen die je betreedt. Deze praktijkgerichte opleiding voorziet je van de tools om marketingprocessen succesvol uit te voeren. Gedurende deze opleiding leer je een solide marketingstrategie te ontwikkelen, leer je inspelen op consumentengedrag en krijg je inzicht in markttrends en concurrentieanalyses. Als je je kennis in marketingmanagement wilt verdiepen, is deze opleiding de juiste keuze voor jou. Na afronding van deze opleiding ben je in staat om doelgericht marketing binnen jouw organisatie toe te passen.
Bij Sandvalley Training neem je als professional binnen het vakgebied van marketingmanagement een actieve rol in het continu verkennen van nieuwe ontwikkelingen en uitdagingen. Je streeft ernaar innovatieve benaderingen te ontdekken om zowel aan de behoeften van je organisatie als die van je klanten te voldoen en om producten optimaal in de markt te positioneren. Het betreden van het speelveld van consumentengedrag en productontwikkeling zijn enkele van de andere complexe terreinen die je betreedt. Deze praktijkgerichte opleiding voorziet je van de tools om marketingprocessen succesvol uit te voeren. Gedurende deze opleiding leer je een solide marketingstrategie te ontwikkelen, leer je inspelen op consumentengedrag en krijg je inzicht in markttrends en concurrentieanalyses. Als je je kennis in marketingmanagement wilt verdiepen, is deze opleiding de juiste keuze voor jou. Na afronding van deze opleiding ben je in staat om doelgericht marketing binnen jouw organisatie toe te passen.
Doelgroep
Deze opleiding is ontwikkeld voor marketingmedewerkers en managers of voor mensen die vanuit een andere rol te maken hebben met marketingmanagement en zich hierin willen ontwikkelen.Â
Voorbereiding
Deze MBO-opleiding bestaat uit verschillende onderwerpen die gedurende de dag(en) behandeld gaan worden. De docent maakt voortdurend de vertaalslag van theorie naar de praktijk toe. Hierdoor is de opleiding praktijkgericht en boeiend om te volgen. Aan het einde van deze opleiding heb je een boost aan kennis en ervaringen opgedaan.
No data was found
Deze opleiding bestaat uit meerdere modules. De module waar je mee start kan afwijken van onderstaande volgorde.
Module - MBO Basiskennis van marketing
De basis van marketingÂ
Marketingmix
ConsumentengedragÂ
Product- en prijsbeleid
Promotie
Marktonderzoek
Concurrentieanalyse
Marktontwikkelingen
Module - MBO Marketingmanagement
Het marketingproces
Marktonderzoek
Marketingmix
Businessmarketing
Online marketing
Retailmarketing
Relatiemarketing
Dienstenmarketing
Leerdoelen
heb je inzicht in de marketingmix
ben je in staat om marktonderzoek uit te voeren
ben je in staat om een concurrentieanalyse te maken
heb je inzicht in marktontwikkelingen
heb je inzicht in retailmarketing
ben je in staat de marketingmix toe te passen
kun je een online marketingplan opstellen
ben je in staat relatiemarketing toe te passen
Tijdens de opleiding schrijf je per module een Verbeterplan Praktijk-Case. Door het schrijven van deze Verbeterplan Praktijk-Case kun je aantonen de behandelde onderwerpen te beheersen. Door het onderwerp toe te spitsen op de eigen situatie, kan het geleerde direct in de praktijk worden gebracht. Wanneer je alle modules met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van Sandvalley Training digitaal.
Kosten
Kosten zoals bijvoorbeeld lesgeld, literatuur en examenkosten zijn inbegrepen in dit tarief. Er zijn verder geen bijkomende kosten van toepassing voor deze opleiding.