Wens je je managementvaardigheden specifiek te ontwikkelen binnen de zorg- en welzijnssector? Tijdens deze opleiding bij Sandvalley Training krijg je de gelegenheid om zowel in theorie als praktijk diepgaande kennis te vergaren over het effectieve beheer van medewerkers in deze specifieke branche. Je verbreedt niet alleen je begrip van dit vakgebied, maar verdiept je ook in managementfilosofieën, situationeel leiderschap, personeelsbeleid en verschillende motivatiefactoren. De opleiding rust je uit met de expertise om doeltreffend te coachen, het welzijn van medewerkers te bevorderen, de fundamenten van management binnen zorg en welzijn te begrijpen, en effectieve besluitvorming toe te passen. Sandvalley Training biedt de ideale route naar succesvol management in deze gespecialiseerde sector.
Wens je je managementvaardigheden specifiek te ontwikkelen binnen de zorg- en welzijnssector? Tijdens deze opleiding bij Sandvalley Training krijg je de gelegenheid om zowel in theorie als praktijk diepgaande kennis te vergaren over het effectieve beheer van medewerkers in deze specifieke branche. Je verbreedt niet alleen je begrip van dit vakgebied, maar verdiept je ook in managementfilosofieën, situationeel leiderschap, personeelsbeleid en verschillende motivatiefactoren. De opleiding rust je uit met de expertise om doeltreffend te coachen, het welzijn van medewerkers te bevorderen, de fundamenten van management binnen zorg en welzijn te begrijpen, en effectieve besluitvorming toe te passen. Sandvalley Training biedt de ideale route naar succesvol management in deze gespecialiseerde sector.
Doelgroep
Deze opleiding is ontwikkeld voor leidinggevenden binnen zorg en welzijn en voor medewerkers binnen deze sector, die zich op het gebied van management verder willen ontwikkelen. Heb jij vanuit een andere rol te maken met management in deze sector en wil jij je hier in verdiepen? Dan is deze opleiding ook geschikt voor jou.
Voorbereiding
Deze HBO-opleiding bestaat uit verschillende studielessen per module. Je doorloopt de studielessen in je eigen studietempo. De totale studieduur is gemiddeld 6 maanden. Je dient deze opleiding wel binnen een jaar afgerond te hebben.
No data was found
Deze opleiding bestaat uit meerdere modules. De module waar je mee start kan afwijken van onderstaande volgorde.
Module - HBO Management in zorg en welzijn
De basis van management en organisatie
Visie, missie en strategie
Managementfilosofieën
Managementstijlen in de praktijk
Toepassen van organisatievormen
De ontwikkeling van een organisatie
Cultuur binnen de organisatie
Omgevingsfactoren
Module - HBO Managementvaardigheden
De basis van managementvaardigheden
Het managen van jezelf
Motiveren van medewerkers
Effectief problemen oplossen
Conflicthantering
Verandering van structuur en cultuur
Beoordeling en ontwikkeling van medewerkers
Teams aansturen
Module - HBO Human Resource Management
De basis van personeelsmanagement
Werven en selecteren van medewerkers
Begeleiden uitstroom van medewerkers
Effectieve communicatie met medewerkers
Welzijn van medewerkers
Binden en boeien van medewerkers
De juridische aspecten van personeelsmanagement
De financiële aspecten van personeelsmanagement
Module - HBO Organisatie en gedrag
De basis van organisatie en gedrag
De politiek en macht binnen organisaties
Het gedrag binnen organisaties
De motivatiefactoren
Effectieve besluitvorming
Veranderingen binnen organisaties
Conflicten binnen organisaties
Veranderen van cultuur
Module - HBO Inspirerend leiderschap
De basis van management en organisatie
Managen van zelfinzicht
Effectief omgaan met werkdruk en tijd
Innemen van je plaats als manager
Motiveren van medewerkers
Presteren mogelijk maken
Beïnvloeden met macht
Bouwen van effectieve groepen
Module - HBO Coaching in de praktijk
De basis van coaching in de praktijk
Stijlen van coaching
Opstellen van een coaching plan
Doelen voor coaching bepalen
Samenstellen van een ontwikkelplan
Samenstellen en uitvoeren van een actieplan
Valkuilen bij coaching in de praktijk
Coachen van teams
Module - HBO Communicatie en beïnvloeden
De basis van communicatie en beïnvloeden
Verkoopgesprek
Effectief vergaderen
Besluitvorming
Conflicthantering
Onderhandelen
Lastige gesprekken voeren
Luistervaardigheden
Module - HBO Kwaliteitsmanagement
De basis van kwaliteitsmanagement
Strategisch kwaliteitsmanagement
Kwaliteitssytemen
Integrale kwaliteitszorg
Quality Control
Sturen op kwaliteitsdoelstellingen
Kwaliteit in de keten
Workshop: opstellen van een kwaliteitsplan
Leerdoelen
kun je de ontwikkelingen binnen een organisatie in kaart brengen
heb je inzicht in de cultuur binnen een organisatie
kun je verschillende managementstijlen toepassen
ben je in staat een visie, missie en strategie op te stellen
kun je sturen op teamontwikkeling
ben je in staat om doelgericht personeelsbeleid toe te passen
weet je hoe je effectief kunt coachen
kun je effectief delegeren en coördineren
heb je inzicht in de instroom van medewerkers
ben je in staat om je medewerkers te binden en te boeien
kun je een plan opstellen voor het werven van nieuw personeel
ken je de processen binnen personeelsmanagement
ben je in staat om te sturen op innovatieve veranderingen
kun je sturen op gedrag binnen organisaties
heb je inzicht in mogelijke weerstanden
weet je hoe je effectieve besluitvorming kunt toepassen
heb je inzicht in het managen van zelfinzicht
ben je in staat om doelgericht besluitvorming toe te passen
kun je inspirerend leidinggeven
kun je omgaan met werkdruk en tijdsdruk
heb je inzicht in de stijlen van coaching
ken je de stijlen van coaching
heb je inzicht in de valkuilen bij coaching
kun je een coaching plan opstellen
heb je inzicht in omgaan met lastige gesprekken
ben je in staat om effectief te onderhandelen
weet je hoe je omgaat met conflicten
ben je in staat om effectief te presenteren
heb je inzicht in kwaliteitssystemen
ben je in staat om integrale kwaliteitszorg toe te passen
weet je hoe je stuurt op kwaliteitsdoelstellingen
kun je Quality Control toepassen
Tijdens de opleiding schrijf je per module een Verbeterplan Praktijk-Case. Door het schrijven van deze Verbeterplan Praktijk-Case kun je aantonen de behandelde onderwerpen te beheersen. Door het onderwerp toe te spitsen op de eigen situatie, kan het geleerde direct in de praktijk worden gebracht. Wanneer je alle modules met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van Sandvalley Training digitaal.
Kosten
Kosten zoals bijvoorbeeld lesgeld, literatuur en examenkosten zijn inbegrepen in dit tarief. Er zijn verder geen bijkomende kosten van toepassing voor deze opleiding.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Dienst Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.