Wil je effectief leidinggeven binnen een organisatie in de zorg- of welzijnssector? De inspirerende opleiding van Sandvalley Training biedt een scala aan praktische tools om managementvaardigheden effectief toe te passen binnen deze context. Je verwerft inzicht in het navigeren binnen een omgeving met politieke invloeden, het toepassen van situationeel leiderschap en het structureren van een non-profit organisatie. De cursus behandelt tevens onderwerpen zoals organisatiecultuur, managementfilosofieën, beleidscycli, besluitvorming en motivatie. Met praktijkgerichte opdrachten kun je de opgedane kennis direct in je eigen werkomgeving toepassen. Sandvalley Training staat klaar om je optimaal voor te bereiden op effectief management in de zorg- en welzijnssector.
Wil je effectief leidinggeven binnen een organisatie in de zorg- of welzijnssector? De inspirerende opleiding van Sandvalley Training biedt een scala aan praktische tools om managementvaardigheden effectief toe te passen binnen deze context. Je verwerft inzicht in het navigeren binnen een omgeving met politieke invloeden, het toepassen van situationeel leiderschap en het structureren van een non-profit organisatie. De cursus behandelt tevens onderwerpen zoals organisatiecultuur, managementfilosofieën, beleidscycli, besluitvorming en motivatie. Met praktijkgerichte opdrachten kun je de opgedane kennis direct in je eigen werkomgeving toepassen. Sandvalley Training staat klaar om je optimaal voor te bereiden op effectief management in de zorg- en welzijnssector.
Doelgroep
Deze opleiding is ontwikkeld voor leidinggevenden in Zorg en Welzijn en voor iedereen die meer inzicht wil hebben in management voor een afdeling of team binnen zorg en welzijn.
Voorbereiding
Deze HBO-opleiding bestaat uit verschillende studielessen per module. Je doorloopt de studielessen in je eigen studietempo. De totale studieduur is gemiddeld 6 maanden. Je dient deze opleiding wel binnen een jaar afgerond te hebben.
No data was found
Deze opleiding bestaat uit meerdere modules. De module waar je mee start kan afwijken van onderstaande volgorde.
Module - HBO Management in zorg en welzijn
De basis van management en organisatie
Visie, missie en strategie
Managementfilosofieën
Managementstijlen in de praktijk
Toepassen van organisatievormen
De ontwikkeling van een organisatie
Cultuur binnen de organisatie
Omgevingsfactoren
Module - HBO Managementvaardigheden
De basis van managementvaardigheden
Het managen van jezelf
Motiveren van medewerkers
Effectief problemen oplossen
Conflicthantering
Verandering van structuur en cultuur
Beoordeling en ontwikkeling van medewerkers
Teams aansturen
Leerdoelen
kun je de ontwikkelingen binnen een organisatie in kaart brengen
heb je inzicht in de cultuur binnen een organisatie
kun je verschillende managementstijlen toepassen
ben je in staat een visie, missie en strategie op te stellen
kun je sturen op teamontwikkeling
ben je in staat om doelgericht personeelsbeleid toe te passen
weet je hoe je effectief kunt coachen
kun je effectief delegeren en coördineren
Tijdens de opleiding schrijf je per module een Verbeterplan Praktijk-Case. Door het schrijven van deze Verbeterplan Praktijk-Case kun je aantonen de behandelde onderwerpen te beheersen. Door het onderwerp toe te spitsen op de eigen situatie, kan het geleerde direct in de praktijk worden gebracht. Wanneer je alle modules met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van Sandvalley Training digitaal.
Kosten
Kosten zoals bijvoorbeeld lesgeld, literatuur en examenkosten zijn inbegrepen in dit tarief. Er zijn verder geen bijkomende kosten van toepassing voor deze opleiding.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Dienst Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.