De vakgebieden Marketing en Communicatie zijn sterk met elkaar verweven en beïnvloeden elkaar wederzijds. Deze opleiding biedt je de kans om een diepgaand begrip te ontwikkelen van deze vakgebieden. Tijdens deze intensieve 1-jarige opleiding verwerf je kennis over marketingcommunicatie, leer je hoe je een marketingconcept kunt ontwikkelen en een marketingcommunicatiestrategie kunt formuleren. Daarnaast krijg je inzicht in het beïnvloeden van koopgedrag. Door praktijkgerichte opdrachten toe te passen, kun je de opgedane kennis direct toepassen in jouw organisatie en op jouw persoonlijke situatie. Deze opleiding biedt een brede kennisbasis binnen beide vakgebieden, waardoor je je ontwikkelt tot een waardevolle professional op het gebied van marketing en communicatie.
De vakgebieden Marketing en Communicatie zijn sterk met elkaar verweven en beïnvloeden elkaar wederzijds. Deze opleiding biedt je de kans om een diepgaand begrip te ontwikkelen van deze vakgebieden. Tijdens deze intensieve 1-jarige opleiding verwerf je kennis over marketingcommunicatie, leer je hoe je een marketingconcept kunt ontwikkelen en een marketingcommunicatiestrategie kunt formuleren. Daarnaast krijg je inzicht in het beïnvloeden van koopgedrag. Door praktijkgerichte opdrachten toe te passen, kun je de opgedane kennis direct toepassen in jouw organisatie en op jouw persoonlijke situatie. Deze opleiding biedt een brede kennisbasis binnen beide vakgebieden, waardoor je je ontwikkelt tot een waardevolle professional op het gebied van marketing en communicatie.
Doelgroep
Deze opleiding is ontwikkeld voor marketing- en communicatiemedewerkers die kennis en inzicht omtrent deze vakgebieden verder willen ontwikkelen. Krijg jij vanuit een ander beroep ook te maken met marketing en communicatie en wil jij je hier verder in verdiepen? Dan is deze opleiding ook de juiste keus voor jou.
Voorbereiding
Deze HBO-opleiding bestaat uit verschillende studielessen per module. Je doorloopt de studielessen in je eigen studietempo. De totale studieduur is gemiddeld 6 maanden. Je dient deze opleiding wel binnen een jaar afgerond te hebben.
No data was found
Deze opleiding bestaat uit meerdere modules. De module waar je mee start kan afwijken van onderstaande volgorde.
Module - HBO Marketingmanagement
De basis van marketingmanagement
De omgeving van marketing
Marktverkenning
Beïnvloeden van het koopgedrag
Segmenteren van de markt
Toepassen van de marketingmix
Ontwikkelen marketingconcept
Opstellen van een marketingplan in de praktijk
Module - HBO Marketingcommunicatie
De basis van marketingcommunicatie
Bepalen van de communicatiestrategie
Soorten marketingcommunicatie
Communicatie met reclame- en mediabureaus
Opstellen van een mediaplanning
Gesprekstechnieken
Feedback
Luisteren, samenvatten en doorvragen
Module - HBO Marktonderzoek
De basis van marktonderzoek
Vormen van marktanalyses
Doelgericht marktanalyse uitvoeren
Analyseren van de onderzoeksresultaten
Onderzoekresultaten interpreteren
Opstellen van rapportage
Maken van een plan van aanpak
Succesvol presenteren
Module - HBO Communicatie en beïnvloeden
De basis van communicatie en beïnvloeden
Verkoopgesprek
Effectief vergaderen
Besluitvorming
Conflicthantering
Onderhandelen
Lastige gesprekken voeren
Luistervaardigheden
Leerdoelen
heb je inzicht in marketingmanagement
ben je in staat om marketingbeleid op te stellen
weet je hoe je koopgedrag kunt beïnvloeden
ben je in staat om marketinginstrumenten toe te passen
heb je inzicht in marketingcommunicatie
weet je hoe je doeltreffend communiceert met reclame- en mediabureaus
heb je inzicht in gesprekstechnieken
kun je een marketingcommunicatiestrategie opzetten
heb je inzicht in marktanalyses
kun je een marktonderzoek opzetten
weet je hoe je onderzoeksresultaten verwerkt
kun je onderzoeksresultaten interpreteren
heb je inzicht in omgaan met lastige gesprekken
ben je in staat om effectief te onderhandelen
weet je hoe je omgaat met conflicten
ben je in staat om effectief te presenteren
Tijdens de opleiding schrijf je per module een Verbeterplan Praktijk-Case. Door het schrijven van deze Verbeterplan Praktijk-Case kun je aantonen de behandelde onderwerpen te beheersen. Door het onderwerp toe te spitsen op de eigen situatie, kan het geleerde direct in de praktijk worden gebracht. Wanneer je alle modules met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van Sandvalley Training digitaal.
Kosten
Kosten zoals bijvoorbeeld lesgeld, literatuur en examenkosten zijn inbegrepen in dit tarief. Er zijn verder geen bijkomende kosten van toepassing voor deze opleiding.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Dienst Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.