Steeds vaker dragen managers extra verantwoordelijkheden over aan de afdeling Managementsupport, wat de rol van medewerker Managementsupport steeds belangrijker maakt. Deze ontwikkeling omvat steeds vaker aanvullende taken, zoals inkoop, facilitair beheer en kwaliteitsbeheer. Tijdens deze interessante opleiding verwerf je uitgebreide kennis over Managementsupport en de veranderende zakelijke omgeving. Je leert hoe je effectieve communicatieplannen opstelt en processen beheert. Daarnaast ontwikkel je vaardigheden om te sturen op prestatie-indicatoren en krijg je inzicht in verschillende aspecten van facilitaire dienstverlening.
Steeds vaker dragen managers extra verantwoordelijkheden over aan de afdeling Managementsupport, wat de rol van medewerker Managementsupport steeds belangrijker maakt. Deze ontwikkeling omvat steeds vaker aanvullende taken, zoals inkoop, facilitair beheer en kwaliteitsbeheer. Tijdens deze interessante opleiding verwerf je uitgebreide kennis over Managementsupport en de veranderende zakelijke omgeving. Je leert hoe je effectieve communicatieplannen opstelt en processen beheert. Daarnaast ontwikkel je vaardigheden om te sturen op prestatie-indicatoren en krijg je inzicht in verschillende aspecten van facilitaire dienstverlening.
Doelgroep
De opleiding HBO Managementsupport is geschikt voor iedereen die zich verder wil ontwikkelen als Management Assistent.
Voorbereiding
Deze HBO-opleiding bestaat uit verschillende studielessen per module. Je doorloopt de studielessen in je eigen studietempo. De totale studieduur is gemiddeld 6 maanden. Je dient deze opleiding wel binnen een jaar afgerond te hebben.
No data was found
Deze opleiding bestaat uit meerdere modules. De module waar je mee start kan afwijken van onderstaande volgorde.
Module - HBO Organisatie en managementsupport
De basis van organisatie en managementsupport
Werken met processen
Facilitaire dienstverlening
Informatiestromen binnen de organisatie
Documentenbeheer
Inkopen van producten en diensten
Kwaliteit binnen de organisatie
Sturen op prestatie indicatoren
Module - HBO Organisatie en communicatie
De basis van organisatie en communicatie
Communicatie en gedragsverandering
Communicatie Canvas
Interne en externe communicatie
Contentstrategie
Marketingcommunicatie
Communicatieonderzoek
Opstellen van een communicatieplan
Leerdoelen
heb je inzicht in (digitaal) documentenbeheer
ben je in staat om te leren werken met processen
kun je facilitaire activiteiten uitvoeren
ken je de informatiestromen binnen een organisatie
heb je inzicht in de soorten communicatie
ben je in staat om een communicatieplan op te stellen
ken je de inhoud van een communicatieonderzoek
kun je communicatieen gedragsveranderingen toepassen
Tijdens de opleiding schrijf je per module een Verbeterplan Praktijk-Case. Door het schrijven van deze Verbeterplan Praktijk-Case kun je aantonen de behandelde onderwerpen te beheersen. Door het onderwerp toe te spitsen op de eigen situatie, kan het geleerde direct in de praktijk worden gebracht. Wanneer je alle modules met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van Sandvalley Training digitaal.
Kosten
Kosten zoals bijvoorbeeld lesgeld, literatuur en examenkosten zijn inbegrepen in dit tarief. Er zijn verder geen bijkomende kosten van toepassing voor deze opleiding.