Als manager van een organisatie sta je voor diverse uitdagingen. Je streeft naar een goed functionerende organisatie en hecht veel belang aan het welzijn van je personeel. Deze opleiding voorziet je van de tools om weloverwogen beslissingen te nemen. Hoe definieer je een visie, missie en strategie? Hoe analyseer je de huidige situatie en stuur je naar de gewenste toestand? Deze opleiding biedt ook inzicht in het gebruik van motivatiefactoren voor medewerkerstevredenheid, conflictbeheer en effectieve besluitvorming. Praktische onderwerpen, zoals budgettering, inkoop, organisatorische politiek en cultuurverandering, komen aan bod. Je past de geleerde theorie toe op je eigen organisatie via praktijkopdrachten.
Als manager van een organisatie sta je voor diverse uitdagingen. Je streeft naar een goed functionerende organisatie en hecht veel belang aan het welzijn van je personeel. Deze opleiding voorziet je van de tools om weloverwogen beslissingen te nemen. Hoe definieer je een visie, missie en strategie? Hoe analyseer je de huidige situatie en stuur je naar de gewenste toestand? Deze opleiding biedt ook inzicht in het gebruik van motivatiefactoren voor medewerkerstevredenheid, conflictbeheer en effectieve besluitvorming. Praktische onderwerpen, zoals budgettering, inkoop, organisatorische politiek en cultuurverandering, komen aan bod. Je past de geleerde theorie toe op je eigen organisatie via praktijkopdrachten.
Doelgroep
Deze opleiding is ontwikkeld voor managers, leidinggevenden en ondernemers die zich verder willen ontwikkelen binnen de vakgebieden Management en Ondernemerschap. Heb je vanuit een andere rol te maken met deze onderwerpen en wil je je hier in verdiepen? Dan is deze opleiding ook geschikt voor jou.
Voorbereiding
Deze HBO-opleiding bestaat uit verschillende studielessen per module. Je doorloopt de studielessen in je eigen studietempo. De totale studieduur is gemiddeld 6 maanden. Je dient deze opleiding wel binnen een jaar afgerond te hebben.
No data was found
Deze opleiding bestaat uit meerdere modules. De module waar je mee start kan afwijken van onderstaande volgorde.
Module - HBO Ondernemerschap
Markt en product
Marketingmix en communicatie
Rechten en belastingen
Ondernemingsvorm en boekhouding
Investeringsbegroting en financieringsplan
Exploitatiebegroting
Werken aan de financiële condities
Inkoop
Module - HBO Organisatie en gedrag
De basis van organisatie en gedrag
De politiek en macht binnen organisaties
Het gedrag binnen organisaties
De motivatiefactoren
Effectieve besluitvorming
Veranderingen binnen organisaties
Conflicten binnen organisaties
Veranderen van cultuur
Leerdoelen
kun je de marketingmix en communicatie toepassen
ken je de aspecten binnen ondernemerschap
kun je de juiste ondernemingsvorm kiezen
heb je kennis van belastingen voor ondernemers
ben je in staat om te sturen op innovatieve veranderingen
kun je sturen op gedrag binnen organisaties
heb je inzicht in mogelijke weerstanden
weet je hoe je effectieve besluitvorming kunt toepassen
Tijdens de opleiding schrijf je per module een Verbeterplan Praktijk-Case. Door het schrijven van deze Verbeterplan Praktijk-Case kun je aantonen de behandelde onderwerpen te beheersen. Door het onderwerp toe te spitsen op de eigen situatie, kan het geleerde direct in de praktijk worden gebracht. Wanneer je alle modules met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van Sandvalley Training digitaal.
Kosten
Kosten zoals bijvoorbeeld lesgeld, literatuur en examenkosten zijn inbegrepen in dit tarief. Er zijn verder geen bijkomende kosten van toepassing voor deze opleiding.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Dienst Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.