Tegenwoordig is social media van vitaal belang voor organisaties. Het fungeert als het platform bij uitstek om producten en diensten te promoten, direct in contact te treden met de doelgroep en altijd beschikbaar te zijn voor interactie. Dit heeft de manier waarop producten worden onderzocht, geselecteerd, aangeschaft en geëvalueerd ingrijpend veranderd. De impact van social media-activiteiten op de reputatie en het succes van organisaties is aanzienlijk. Daarom is het cruciaal om een doeltreffende social media-strategie te implementeren. Als je werkzaam bent in een communicatieve rol en je wilt specialiseren in social media, of als je wilt ontdekken hoe communicatie en social media op een effectieve manier kunnen worden ingezet, biedt de opleiding van Sandvalley Training uitkomst. Tijdens deze cursus bestudeer je onderwerpen zoals mediawerking, printmedia, mediaplanning, communicatiebeleid en doeltreffende communicatieplanning. Daarnaast pas je de opgedane theoretische kennis toe op praktijkgerichte opdrachten die specifiek zijn afgestemd op jouw organisatie.
Tegenwoordig is social media van vitaal belang voor organisaties. Het fungeert als het platform bij uitstek om producten en diensten te promoten, direct in contact te treden met de doelgroep en altijd beschikbaar te zijn voor interactie. Dit heeft de manier waarop producten worden onderzocht, geselecteerd, aangeschaft en geëvalueerd ingrijpend veranderd. De impact van social media-activiteiten op de reputatie en het succes van organisaties is aanzienlijk. Daarom is het cruciaal om een doeltreffende social media-strategie te implementeren. Als je werkzaam bent in een communicatieve rol en je wilt specialiseren in social media, of als je wilt ontdekken hoe communicatie en social media op een effectieve manier kunnen worden ingezet, biedt de opleiding van Sandvalley Training uitkomst. Tijdens deze cursus bestudeer je onderwerpen zoals mediawerking, printmedia, mediaplanning, communicatiebeleid en doeltreffende communicatieplanning. Daarnaast pas je de opgedane theoretische kennis toe op praktijkgerichte opdrachten die specifiek zijn afgestemd op jouw organisatie.
Doelgroep
Deze opleiding is ontwikkeld voor mensen die zich willen verdiepen in de wereld van social media in combinatie met het vakgebied communicatie.
Voorbereiding
Deze HBO-opleiding bestaat uit verschillende studielessen per module. Je doorloopt de studielessen in je eigen studietempo. De totale studieduur is gemiddeld 6 maanden. Je dient deze opleiding wel binnen een jaar afgerond te hebben.
No data was found
Deze opleiding bestaat uit meerdere modules. De module waar je mee start kan afwijken van onderstaande volgorde.
Module - HBO Organisatie en communicatie
De basis van organisatie en communicatie
Communicatie en gedragsverandering
Communicatie Canvas
Interne en externe communicatie
Contentstrategie
Marketingcommunicatie
Communicatieonderzoek
Opstellen van een communicatieplan
Module - HBO Communicatie in de media
De basis van communicatie in de media
Mediastructuren
Werken met de media
Kranten en tijdschriften
TV en radio
Sociale media
Mediaplanning
Kosten- en batenanalyse
Module - HBO Communicatieve vaardigheden
Communicatie analyseren
Structureren
Argumenteren en overtuigen
Formuleren van meetbare doelstellingen
Foutloos schrijven
Lezen en samenvatten
Schrijven en rapporteren
Gesprekken voeren
Module - HBO Communicatiedomeinen
De basis van communicatiedomeinen
Interne communicatie
Netwerkcommunicatie
Concerncommunicatie
Communicatie voor reclame en promotie
Public Relations
Marketingcommunicatie
Communicatie en voorlichting
Leerdoelen
heb je inzicht in de soorten communicatie
ben je in staat om een communicatieplan op te stellen
ken je de inhoud van een communicatieonderzoek
kun je communicatieen gedragsveranderingen toepassen
heb je inzicht in communicatie in de media
ben je in staat om social media in te zetten
weet je hoe je werkt met mediastructuren
ben je in staat om een mediaplanning te maken
weet je hoe je effectief gesprekken kunt voeren
heb je inzicht in communicatieve vaardigheden
kun je verschillende schrijfstijlen toepassen
heb je inzicht in argumenteren en overtuigen
heb je inzicht in Public Relations
weet je hoe je netwerkcommunicatie toepast
ben je in staat om te werken binnen communicatie en voorlichting
weet je hoe je concerncommunicatie toepast
Tijdens de opleiding schrijf je per module een Verbeterplan Praktijk-Case. Door het schrijven van deze Verbeterplan Praktijk-Case kun je aantonen de behandelde onderwerpen te beheersen. Door het onderwerp toe te spitsen op de eigen situatie, kan het geleerde direct in de praktijk worden gebracht. Wanneer je alle modules met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van Sandvalley Training digitaal.
Kosten
Kosten zoals bijvoorbeeld lesgeld, literatuur en examenkosten zijn inbegrepen in dit tarief. Er zijn verder geen bijkomende kosten van toepassing voor deze opleiding.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Dienst Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.