Wil je je kennis verbreden op het gebied van productontwikkeling, marktwerking en informatietechnologie? Deze tweejarige studie biedt uitgebreide kennis en diepgaand inzicht in het vakgebied van commerciële economie. Hierbij worden onderwerpen behandeld zoals bedrijfseconomie, marketingcommunicatie en -management, e-commerce en internetstrategie. Kortom, je ontwikkelt een helder begrip en diepgaand inzicht in diverse aspecten van commerciële economie, zodat je deze optimaal kunt benutten binnen jouw organisatie. Je verwerft inzicht in content management, het sturen van online klantprocessen, marktonderzoek uitvoeren, verkoopprocessen en het ontwikkelen van marketingconcepten. Door het volgen van deze meerjarige opleiding kun je jouw expertise in dit vakgebied verder uitbouwen. Bovendien kun je de opgedane kennis toepassen in jouw organisatie door middel van diverse praktijkopdrachten.
Wil je je kennis verbreden op het gebied van productontwikkeling, marktwerking en informatietechnologie? Deze tweejarige studie biedt uitgebreide kennis en diepgaand inzicht in het vakgebied van commerciële economie. Hierbij worden onderwerpen behandeld zoals bedrijfseconomie, marketingcommunicatie en -management, e-commerce en internetstrategie. Kortom, je ontwikkelt een helder begrip en diepgaand inzicht in diverse aspecten van commerciële economie, zodat je deze optimaal kunt benutten binnen jouw organisatie. Je verwerft inzicht in content management, het sturen van online klantprocessen, marktonderzoek uitvoeren, verkoopprocessen en het ontwikkelen van marketingconcepten. Door het volgen van deze meerjarige opleiding kun je jouw expertise in dit vakgebied verder uitbouwen. Bovendien kun je de opgedane kennis toepassen in jouw organisatie door middel van diverse praktijkopdrachten.
Doelgroep
Deze opleiding is ontwikkeld voor werknemers met een commerciële functie, managers, teamleiders, ondernemers of voor mensen die vanuit een ander beroep te maken hebben met commerciële economie en zich willen ontwikkelen binnen dit vakgebied. Het is een opleiding bedoeld voor een brede doelgroep, gezien je vanuit veel rollen met dit vakgebied te maken krijgt.
Voorbereiding
Deze HBO-opleiding bestaat uit verschillende studielessen per module. Je doorloopt de studielessen in je eigen studietempo. De totale studieduur is gemiddeld 6 maanden. Je dient deze opleiding wel binnen een jaar afgerond te hebben.
No data was found
Deze opleiding bestaat uit meerdere modules. De module waar je mee start kan afwijken van onderstaande volgorde.
Module - HBO Management en organisatie
De basis van management en organisatie
Visie, missie en strategie
Managementfilosofieën
Managementstijlen in de praktijk
Toepassen van organisatievormen
De ontwikkeling van een organisatie
Cultuur binnen de organisatie
Omgevingsfactoren
Module - HBO Bedrijfseconomie
De basis van bedrijfseconomie
Financieel inzicht creëren
Vaste- en variabele kosten
Directe- en indirecte kosten
Opstellen van budgets
Investeringsanalyse uitvoeren
Opstellen van een ondernemingsplan
Financiering van een onderneming
Module - HBO Marketingmanagement
De basis van marketingmanagement
De omgeving van marketing
Marktverkenning
Beïnvloeden van het koopgedrag
Segmenteren van de markt
Toepassen van de marketingmix
Ontwikkelen marketingconcept
Opstellen van een marketingplan in de praktijk
Module - HBO Marketingcommunicatie
De basis van marketingcommunicatie
Bepalen van de communicatiestrategie
Soorten marketingcommunicatie
Communicatie met reclame- en mediabureaus
Opstellen van een mediaplanning
Gesprekstechnieken
Feedback
Luisteren, samenvatten en doorvragen
Module - HBO Online marketing
De basis van online marketing
Organisatiestrategie voor online marketing
Zoekmachinemarketing
Opstellen van internetcampagnes
De klant op internet
Rendement van online marketing
Affiliate marketing
Online marketing in de praktijk
Module - HBO E-commerce en e-business
Businessmodelinnovatie
Online klantenwerving
Online verkoop
E-procurement
E-fulfilment en e-manufacturing
Online customer relationship management
Managementinformatie
Planning en organisatie
Module - HBO Financieel management
Financiële verslaggeving
Analyse van de financiële structuur
Brancheanalyse en benchmarking
Inzicht in kosten en kostprijs
Investeren, liquiditeitsbegroting en begrote winst- en verliesrekening
Groei, overname en waardering
Financiering in het MKB
Presentatie en beoordeling financieringsaanvraag
Module - HBO Sales- en accountmanagement
De basis van sales- en accountmanagement
Accountmanagement in de praktijk
Verkooporganisatie
Verkoopprocessen
Afnemersgroepen segmenteren
Relatiemanagement
Salesmanagement
Effectieve verkoop- en gesprekstechnieken
Leerdoelen
kun je de ontwikkelingen binnen een organisatie in kaart brengen
heb je inzicht in de cultuur binnen een organisatie
kun je verschillende managementstijlen toepassen
ben je in staat een visie, missie en strategie op te stellen
kun je financieel inzicht geven in een organisatie
ben je in staat om een investeringsanalyse uit te voeren
kun je de financiering van een organisatie in kaart brengen
heb je inzicht in directe- en indirecte kosten
heb je inzicht in marketingmanagement
ben je in staat om marketingbeleid op te stellen
weet je hoe je koopgedrag kunt beïnvloeden
ben je in staat om marketinginstrumenten toe te passen
heb je inzicht in marketingcommunicatie
weet je hoe je doeltreffend communiceert met reclame- en mediabureaus
heb je inzicht in gesprekstechnieken
kun je een marketingcommunicatiestrategie opzetten
heb je inzicht in online marketing
weet je hoe je zoekmachinemarketing kunt toepassen
kun je affiliate marketing toepassen
weet je hoe je internetcampagnes op kunt stellen
heb je inzicht in de betekenis van E-business en E-commerce
ben je in staat om e-procurement toe te passen
weet je hoe je omgaat met E-business vanuit de klantzijde
ben je in staat om effectief e-commerce en e-business toe te passen
heb je inzicht in kosten en kostprijs
ben je in staat een liquiditeitsbegroting op te stellen
weet je hoe je een benchmarking kunt uitvoeren
heb je kennis van de verschillende vormen van financiële informatie
heb je inzicht in sales- en accountmanagement
ben je in staat om de relatiemanagement toe te passen
weet je hoe je verkooptechnieken kunt toepassen
weet je hoe je een verkoopproces toepast
Tijdens de opleiding schrijf je per module een Verbeterplan Praktijk-Case. Door het schrijven van deze Verbeterplan Praktijk-Case kun je aantonen de behandelde onderwerpen te beheersen. Door het onderwerp toe te spitsen op de eigen situatie, kan het geleerde direct in de praktijk worden gebracht. Wanneer je alle modules met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van Sandvalley Training digitaal.
Kosten
Kosten zoals bijvoorbeeld lesgeld, literatuur en examenkosten zijn inbegrepen in dit tarief. Er zijn verder geen bijkomende kosten van toepassing voor deze opleiding.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Dienst Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.