Bij Sandvalley Training bieden we de uitgebreide tweejarige HBO-opleiding Bedrijfskunde en ICT aan. Bedrijfskunde is een veelgevraagde beroepskeuze voor diegenen die streven naar het optimaliseren van de prestaties van organisaties. Als bedrijfskundige die zijn kennis verder wil verfijnen, biedt deze opleiding de perfecte kans. Tijdens deze tweejarige opleiding verdiep je je in politieke en machtsdynamieken binnen organisaties, strategisch procesmanagement, interne communicatie en de fundamenten van bedrijfseconomie. De opleiding behandelt aspecten zoals het ontwikkelen van financieel inzicht, het toepassen van communicatiemodellen, het beheren van de organisatiecockpit en het implementeren van diverse organisatievormen. Na het succesvol afronden van deze opleiding ben je volledig in staat om effectieve ondernemingsplannen op te stellen, marktonderzoek uit te voeren, KPI’s doeltreffend te beheren en resultaatgericht ondernemen te waarborgen. Dit zal je carrière als bedrijfskundige aanzienlijk versterken en je in staat stellen om waardevolle bijdragen te leveren aan organisaties in een dynamische zakelijke omgeving.
Bij Sandvalley Training bieden we de uitgebreide tweejarige HBO-opleiding Bedrijfskunde en ICT aan. Bedrijfskunde is een veelgevraagde beroepskeuze voor diegenen die streven naar het optimaliseren van de prestaties van organisaties. Als bedrijfskundige die zijn kennis verder wil verfijnen, biedt deze opleiding de perfecte kans. Tijdens deze tweejarige opleiding verdiep je je in politieke en machtsdynamieken binnen organisaties, strategisch procesmanagement, interne communicatie en de fundamenten van bedrijfseconomie. De opleiding behandelt aspecten zoals het ontwikkelen van financieel inzicht, het toepassen van communicatiemodellen, het beheren van de organisatiecockpit en het implementeren van diverse organisatievormen. Na het succesvol afronden van deze opleiding ben je volledig in staat om effectieve ondernemingsplannen op te stellen, marktonderzoek uit te voeren, KPI’s doeltreffend te beheren en resultaatgericht ondernemen te waarborgen. Dit zal je carrière als bedrijfskundige aanzienlijk versterken en je in staat stellen om waardevolle bijdragen te leveren aan organisaties in een dynamische zakelijke omgeving.
Doelgroep
Deze opleiding is ontwikkeld voor managers en ondernemers die meer willen weten over bedrijfskunde en ICT. Heb jij vanuit een andere rol te maken met bedrijfskunde en wil jij je hier verder in verdiepen? Dan is deze opleiding ook geschikt voor jou.
Voorbereiding
Deze HBO-opleiding bestaat uit verschillende studielessen per module. Je doorloopt de studielessen in je eigen studietempo. De totale studieduur is gemiddeld 6 maanden. Je dient deze opleiding wel binnen een jaar afgerond te hebben.
No data was found
Deze opleiding bestaat uit meerdere modules. De module waar je mee start kan afwijken van onderstaande volgorde.
Module - HBO Integrale bedrijfskunde
Bedrijfskunde in de organisatie
Bedrijfsprocessen organiseren
Gedrag in bedrijven
De bedrijfsomgeving
Strategisch management
Bedrijfsprocessen besturen
Bedrijfskundige methoden
Corporate governance
Module - HBO Informatiemanagement
Informatievoorziening
Bedrijfsprocessen
Informatiesystemen
Gegevensverzameling: gebruiken en ontwerpen
Managen van een organisatie met informatie
Georganiseerd verbeteren
Regie op ontwikkeling en gebruik
Ondernemen in de digitale economie
Module - HBO Bedrijfseconomie
De basis van bedrijfseconomie
Financieel inzicht creëren
Vaste- en variabele kosten
Directe- en indirecte kosten
Opstellen van budgets
Investeringsanalyse uitvoeren
Opstellen van een ondernemingsplan
Financiering van een onderneming
Module - HBO Organisatie en communicatie
De basis van organisatie en communicatie
Communicatie en gedragsverandering
Communicatie Canvas
Interne en externe communicatie
Contentstrategie
Marketingcommunicatie
Communicatieonderzoek
Opstellen van een communicatieplan
Module - HBO Marketingmanagement
De basis van marketingmanagement
De omgeving van marketing
Marktverkenning
Beïnvloeden van het koopgedrag
Segmenteren van de markt
Toepassen van de marketingmix
Ontwikkelen marketingconcept
Opstellen van een marketingplan in de praktijk
Module - HBO Organisatie en gedrag
De basis van organisatie en gedrag
De politiek en macht binnen organisaties
Het gedrag binnen organisaties
De motivatiefactoren
Effectieve besluitvorming
Veranderingen binnen organisaties
Conflicten binnen organisaties
Veranderen van cultuur
Module - HBO Strategisch management
Strategisch management
Uitvoering van strategische oriëntatie
Visie, missie en strategie
Analyse huidige situatie
Bepalen strategische doelstellingen
Vaststellen van de stuurgetallen
Opstellen van een strategisch plan
Sturen op het strategische plan
Module - HBO Business Management (ERP)
Bedrijfsfuncties en bedrijfsprocessen
Marketing en het Verkoopproces
Financieel beheersingsproces
Human Resource Management
ERP en Business Management
Implementatie en Change Management
Inkoop- en Opslagproces
Supply Chain Management en Productieproces
Leerdoelen
heb je inzicht in bedrijfskundige processen
ben je in staat een strategisch plan op te stellen
kun je de bedrijfscultuur typeren
weet je hoe je de bedrijfsomgeving kunt verkennen
heb je inzicht in de informatie uit bedrijfsprocessen
ben je in staat om georganiseerd te verbeteren
kun je een informatiesysteem opzetten
ben je in staat om effectief gegevens te verzamelen
kun je financieel inzicht geven in een organisatie
ben je in staat om een investeringsanalyse uit te voeren
kun je de financiering van een organisatie in kaart brengen
heb je inzicht in directe- en indirecte kosten
heb je inzicht in de soorten communicatie
ben je in staat om een communicatieplan op te stellen
ken je de inhoud van een communicatieonderzoek
kun je communicatieen gedragsveranderingen toepassen
heb je inzicht in marketingmanagement
ben je in staat om marketingbeleid op te stellen
weet je hoe je koopgedrag kunt beïnvloeden
ben je in staat om marketinginstrumenten toe te passen
ben je in staat om te sturen op innovatieve veranderingen
kun je sturen op gedrag binnen organisaties
heb je inzicht in mogelijke weerstanden
weet je hoe je effectieve besluitvorming kunt toepassen
weet je hoe je een analyse van de huidige situatie kunt opstellen
ben je in staat om een strategisch plan op te stellen
kun je een strategisch plan opstellen
ben je in staat om een visie en missie te bepalen
heb je inzicht in bedrijfsfuncties en bedrijfsprocessen
kun je ERP koppen aan het verkoopproces
ben je in staat het financieel beheersingsproces te analyseren
heb je kennis van change management
Tijdens de opleiding schrijf je per module een Verbeterplan Praktijk-Case. Door het schrijven van deze Verbeterplan Praktijk-Case kun je aantonen de behandelde onderwerpen te beheersen. Door het onderwerp toe te spitsen op de eigen situatie, kan het geleerde direct in de praktijk worden gebracht. Wanneer je alle modules met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van Sandvalley Training digitaal.
Kosten
Kosten zoals bijvoorbeeld lesgeld, literatuur en examenkosten zijn inbegrepen in dit tarief. Er zijn verder geen bijkomende kosten van toepassing voor deze opleiding.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Dienst Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.