Bij Sandvalley Training bieden we de tweejarige HBO-opleiding Bedrijfskunde aan, ontworpen voor professionals die al werkzaam zijn in het vakgebied van bedrijfskunde en die hun kennis verder willen verdiepen. Als je geïnteresseerd bent in onderwerpen zoals politiek en machtsdynamiek binnen organisaties, strategisch procesmanagement, interne communicatie en de kernprincipes van bedrijfseconomie, dan is deze opleiding de perfecte keuze voor jou. Deze uitgebreide opleiding behandelt verschillende aspecten, waaronder het ontwikkelen van financieel inzicht, het gebruik van geavanceerde communicatiemodellen, het beheren van organisatorische prestaties en de toepassing van diverse organisatiestructuren. Na het succesvol afronden van deze tweejarige opleiding ben je in staat om een doelgericht ondernemingsplan te formuleren, marktonderzoek uit te voeren, prestatie-indicatoren (KPI’s) te monitoren en resultaatgericht ondernemerschap toe te passen. Dit zal je in staat stellen om de prestaties van de organisatie te optimaliseren en een waardevolle bijdrage te leveren aan het succes ervan. Kies voor de tweejarige HBO-opleiding Bedrijfskunde bij Sandvalley Training en neem jouw bedrijfskundige carrière naar een hoger niveau.
Bij Sandvalley Training bieden we de tweejarige HBO-opleiding Bedrijfskunde aan, ontworpen voor professionals die al werkzaam zijn in het vakgebied van bedrijfskunde en die hun kennis verder willen verdiepen. Als je geïnteresseerd bent in onderwerpen zoals politiek en machtsdynamiek binnen organisaties, strategisch procesmanagement, interne communicatie en de kernprincipes van bedrijfseconomie, dan is deze opleiding de perfecte keuze voor jou. Deze uitgebreide opleiding behandelt verschillende aspecten, waaronder het ontwikkelen van financieel inzicht, het gebruik van geavanceerde communicatiemodellen, het beheren van organisatorische prestaties en de toepassing van diverse organisatiestructuren. Na het succesvol afronden van deze tweejarige opleiding ben je in staat om een doelgericht ondernemingsplan te formuleren, marktonderzoek uit te voeren, prestatie-indicatoren (KPI’s) te monitoren en resultaatgericht ondernemerschap toe te passen. Dit zal je in staat stellen om de prestaties van de organisatie te optimaliseren en een waardevolle bijdrage te leveren aan het succes ervan. Kies voor de tweejarige HBO-opleiding Bedrijfskunde bij Sandvalley Training en neem jouw bedrijfskundige carrière naar een hoger niveau.
Doelgroep
Deze opleiding is ontwikkeld voor managers en ondernemers die meer willen weten over bedrijfskunde. Heb jij vanuit een andere rol te maken met bedrijfskunde en wil jij je hier verder in verdiepen? Dan is deze opleiding ook geschikt voor jou.
Voorbereiding
Deze HBO-opleiding bestaat uit verschillende studielessen per module. Je doorloopt de studielessen in je eigen studietempo. De totale studieduur is gemiddeld 6 maanden. Je dient deze opleiding wel binnen een jaar afgerond te hebben.
No data was found
Deze opleiding bestaat uit meerdere modules. De module waar je mee start kan afwijken van onderstaande volgorde.
Module - HBO Integrale bedrijfskunde
Bedrijfskunde in de organisatie
Bedrijfsprocessen organiseren
Gedrag in bedrijven
De bedrijfsomgeving
Strategisch management
Bedrijfsprocessen besturen
Bedrijfskundige methoden
Corporate governance
Module - HBO Bedrijfseconomie
De basis van bedrijfseconomie
Financieel inzicht creëren
Vaste- en variabele kosten
Directe- en indirecte kosten
Opstellen van budgets
Investeringsanalyse uitvoeren
Opstellen van een ondernemingsplan
Financiering van een onderneming
Module - HBO Procesmanagement
Processen en procesmanagement
Processen herkennen
Processen analyseren
Processen ontwerpen
Processen implementeren
Afstemmen van processen
Procesmanagement in een productieomgeving
Procesmanagement in een dienstverlenende omgeving
Module - HBO Organisatie en communicatie
De basis van organisatie en communicatie
Communicatie en gedragsverandering
Communicatie Canvas
Interne en externe communicatie
Contentstrategie
Marketingcommunicatie
Communicatieonderzoek
Opstellen van een communicatieplan
Module - HBO Marketingmanagement
De basis van marketingmanagement
De omgeving van marketing
Marktverkenning
Beïnvloeden van het koopgedrag
Segmenteren van de markt
Toepassen van de marketingmix
Ontwikkelen marketingconcept
Opstellen van een marketingplan in de praktijk
Module - HBO Organisatie en gedrag
De basis van organisatie en gedrag
De politiek en macht binnen organisaties
Het gedrag binnen organisaties
De motivatiefactoren
Effectieve besluitvorming
Veranderingen binnen organisaties
Conflicten binnen organisaties
Veranderen van cultuur
Module - HBO Strategisch management
Strategisch management
Uitvoering van strategische oriëntatie
Visie, missie en strategie
Analyse huidige situatie
Bepalen strategische doelstellingen
Vaststellen van de stuurgetallen
Opstellen van een strategisch plan
Sturen op het strategische plan
Module - HBO Verandermanagement
Het Integraal Organisatie- en Veranderingsmodel
Organisatieverandering
Niveaus van verandering
Veranderingsstrategie
Vormgeven aan het veranderproces
Instrumentatie voor verandermanagement
De leider als veranderaar
Het veranderplan
Leerdoelen
heb je inzicht in bedrijfskundige processen
ben je in staat een strategisch plan op te stellen
kun je de bedrijfscultuur typeren
weet je hoe je de bedrijfsomgeving kunt verkennen
kun je financieel inzicht geven in een organisatie
ben je in staat om een investeringsanalyse uit te voeren
kun je de financiering van een organisatie in kaart brengen
heb je inzicht in directe- en indirecte kosten
heb je inzicht in facilitaire processen
kun je een facilitair proces opstellen
heb je inzicht in procesverbeteringen
ben je in staat om processen te implementeren
heb je inzicht in de soorten communicatie
ben je in staat om een communicatieplan op te stellen
ken je de inhoud van een communicatieonderzoek
kun je communicatieen gedragsveranderingen toepassen
heb je inzicht in marketingmanagement
ben je in staat om marketingbeleid op te stellen
weet je hoe je koopgedrag kunt beïnvloeden
ben je in staat om marketinginstrumenten toe te passen
ben je in staat om te sturen op innovatieve veranderingen
kun je sturen op gedrag binnen organisaties
heb je inzicht in mogelijke weerstanden
weet je hoe je effectieve besluitvorming kunt toepassen
weet je hoe je een analyse van de huidige situatie kunt opstellen
ben je in staat om een strategisch plan op te stellen
kun je een strategisch plan opstellen
ben je in staat om een visie en missie te bepalen
ben je in staat om een veranderplan op te stellen
heb je inzicht in veranderstrategieën
ben je in staat om een cultuur te veranderen
weet je hoe je vorm kunt geven aan het veranderproces
Tijdens de opleiding schrijf je per module een Verbeterplan Praktijk-Case. Door het schrijven van deze Verbeterplan Praktijk-Case kun je aantonen de behandelde onderwerpen te beheersen. Door het onderwerp toe te spitsen op de eigen situatie, kan het geleerde direct in de praktijk worden gebracht. Wanneer je alle modules met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van Sandvalley Training digitaal.
Kosten
Kosten zoals bijvoorbeeld lesgeld, literatuur en examenkosten zijn inbegrepen in dit tarief. Er zijn verder geen bijkomende kosten van toepassing voor deze opleiding.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Dienst Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.