Als marketingmedewerker speel je een cruciale rol in het ontwikkelen van een heldere marketingstrategie, waarbij factoren zoals marktonderzoek, productmanagement, klantengedrag en prijsstrategie van groot belang zijn. Sandvalley Training biedt een opleiding waarin je diverse methoden voor marktonderzoek leert en ontdekt hoe je de meest geschikte methode kiest voor jouw specifieke behoeften. Je gaat actief aan de slag met het opzetten van een marktonderzoek. Daarna verdiep je je in de marketingmix en verwerf je inzicht in het marketingbudget. Praktijkgerichte opdrachten stellen je in staat om de verworven kennis direct toe te passen in je eigen werkomgeving. Na afronding van deze opleiding ben je uitgerust met een solide basiskennis van marketing. Kies voor Sandvalley Training!
Als marketingmedewerker speel je een cruciale rol in het ontwikkelen van een heldere marketingstrategie, waarbij factoren zoals marktonderzoek, productmanagement, klantengedrag en prijsstrategie van groot belang zijn. Sandvalley Training biedt een opleiding waarin je diverse methoden voor marktonderzoek leert en ontdekt hoe je de meest geschikte methode kiest voor jouw specifieke behoeften. Je gaat actief aan de slag met het opzetten van een marktonderzoek. Daarna verdiep je je in de marketingmix en verwerf je inzicht in het marketingbudget. Praktijkgerichte opdrachten stellen je in staat om de verworven kennis direct toe te passen in je eigen werkomgeving. Na afronding van deze opleiding ben je uitgerust met een solide basiskennis van marketing. Kies voor Sandvalley Training!
Doelgroep
Deze opleiding is geschikt voor iedere startende marketingmedewerker of marketingassistent. Tevens is de opleiding geschikt voor iedereen die inzicht wil hebben in marketingactiviteiten in een organisatie.
Voorbereiding
Deze basisopleiding bestaat uit verschillende studielessen. Je doorloopt de studielessen in je eigen studietempo. De studieduur is gemiddeld 6 maanden. Je dient deze opleiding wel binnen een jaar afgerond te hebben.
No data was found
Tijdens de opleiding komen de volgende onderwerpen aan bod:
Basisopleiding Marketing
Marketingplanning
Consumentengedrag
Reclame en promotie
Offreren en contracteren
Marketingmix
Analyse van gegevens
Het verkoopproces
Marktonderzoekmethodes
Leerdoelen
heb je inzicht in de basisbegrippen van marketing
ben je in staat om de marketingmix toe te passen
weet je hoe je een marktonderzoek op kunt zetten
ben je in staat om consumentengedrag te beschrijven
heb je inzicht in marktonderzoekmethodes
ben je in staat om een marketingbudget op te stellen
weet je hoe je een SMART-doelstelling kunt formuleren
ben je in staat om gegevens te analyseren
Tijdens de opleiding schrijf je per module een Verbeterplan Praktijk-Case. Door het schrijven van deze Verbeterplan Praktijk-Case kun je aantonen de behandelde onderwerpen te beheersen. Door het onderwerp toe te spitsen op de eigen situatie, kan het geleerde direct in de praktijk worden gebracht. Wanneer je alle modules met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van Sandvalley Training digitaal.
Kosten
Kosten zoals bijvoorbeeld lesgeld, literatuur en examenkosten zijn inbegrepen in dit tarief. Er zijn verder geen bijkomende kosten van toepassing voor deze opleiding.