Als marketingmedewerker speel je een cruciale rol in het ontwikkelen van een heldere marketingstrategie, waarbij factoren zoals marktonderzoek, productmanagement, klantengedrag en prijsstrategie van groot belang zijn. Sandvalley Training biedt een opleiding waarin je diverse methoden voor marktonderzoek leert en ontdekt hoe je de meest geschikte methode kiest voor jouw specifieke behoeften. Je gaat actief aan de slag met het opzetten van een marktonderzoek. Daarna verdiep je je in de marketingmix en verwerf je inzicht in het marketingbudget. Praktijkgerichte opdrachten stellen je in staat om de verworven kennis direct toe te passen in je eigen werkomgeving. Na afronding van deze opleiding ben je uitgerust met een solide basiskennis van marketing. Kies voor Sandvalley Training!
Als marketingmedewerker speel je een cruciale rol in het ontwikkelen van een heldere marketingstrategie, waarbij factoren zoals marktonderzoek, productmanagement, klantengedrag en prijsstrategie van groot belang zijn. Sandvalley Training biedt een opleiding waarin je diverse methoden voor marktonderzoek leert en ontdekt hoe je de meest geschikte methode kiest voor jouw specifieke behoeften. Je gaat actief aan de slag met het opzetten van een marktonderzoek. Daarna verdiep je je in de marketingmix en verwerf je inzicht in het marketingbudget. Praktijkgerichte opdrachten stellen je in staat om de verworven kennis direct toe te passen in je eigen werkomgeving. Na afronding van deze opleiding ben je uitgerust met een solide basiskennis van marketing. Kies voor Sandvalley Training!
Doelgroep
Deze opleiding is geschikt voor iedere startende marketingmedewerker of marketingassistent. Tevens is de opleiding geschikt voor iedereen die inzicht wil hebben in marketingactiviteiten in een organisatie.
Voorbereiding
Deze basisopleiding bestaat uit verschillende studielessen. Je doorloopt de studielessen in je eigen studietempo. De studieduur is gemiddeld 6 maanden. Je dient deze opleiding wel binnen een jaar afgerond te hebben.
No data was found
Tijdens de opleiding komen de volgende onderwerpen aan bod:
Basisopleiding Marketing
Marketingplanning
Consumentengedrag
Reclame en promotie
Offreren en contracteren
Marketingmix
Analyse van gegevens
Het verkoopproces
Marktonderzoekmethodes
Leerdoelen
heb je inzicht in de basisbegrippen van marketing
ben je in staat om de marketingmix toe te passen
weet je hoe je een marktonderzoek op kunt zetten
ben je in staat om consumentengedrag te beschrijven
heb je inzicht in marktonderzoekmethodes
ben je in staat om een marketingbudget op te stellen
weet je hoe je een SMART-doelstelling kunt formuleren
ben je in staat om gegevens te analyseren
Tijdens de opleiding schrijf je per module een Verbeterplan Praktijk-Case. Door het schrijven van deze Verbeterplan Praktijk-Case kun je aantonen de behandelde onderwerpen te beheersen. Door het onderwerp toe te spitsen op de eigen situatie, kan het geleerde direct in de praktijk worden gebracht. Wanneer je alle modules met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van Sandvalley Training digitaal.
Kosten
Kosten zoals bijvoorbeeld lesgeld, literatuur en examenkosten zijn inbegrepen in dit tarief. Er zijn verder geen bijkomende kosten van toepassing voor deze opleiding.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Dienst Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.