Aandacht voor product- en dienstkwaliteit vormt een essentieel aspect binnen organisaties, aangezien de kwaliteit van een product of dienst vaak van invloed is op de tevredenheid van klanten. Sandvalley Training biedt tijdens deze basisopleiding inzicht in de fundamentele concepten van kwaliteit, leert je hoe je kwaliteitssystemen toepast en ontwikkelt vaardigheden in klachtenafhandeling. Deze veelzijdige opleiding behandelt ook onderwerpen zoals het INK-model, procesdiagrammen, kwaliteitshandboeken en kostenbeheer met betrekking tot kwaliteit. Door het uitvoeren van praktijkgerichte opdrachten pas je de geleerde theorie direct toe in jouw eigen werkomgeving. Na voltooiing van de opleiding beschik je over een stevige basis in kwaliteitsmanagement.
Aandacht voor product- en dienstkwaliteit vormt een essentieel aspect binnen organisaties, aangezien de kwaliteit van een product of dienst vaak van invloed is op de tevredenheid van klanten. Sandvalley Training biedt tijdens deze basisopleiding inzicht in de fundamentele concepten van kwaliteit, leert je hoe je kwaliteitssystemen toepast en ontwikkelt vaardigheden in klachtenafhandeling. Deze veelzijdige opleiding behandelt ook onderwerpen zoals het INK-model, procesdiagrammen, kwaliteitshandboeken en kostenbeheer met betrekking tot kwaliteit. Door het uitvoeren van praktijkgerichte opdrachten pas je de geleerde theorie direct toe in jouw eigen werkomgeving. Na voltooiing van de opleiding beschik je over een stevige basis in kwaliteitsmanagement.
Doelgroep
Deze opleiding is geschikt voor iedereen die inzicht wil hebben in kwaliteitsaspecten binnen organisaties. Deze opleiding is voor een brede doelgroep toegankelijk.
Voorbereiding
Deze basisopleiding bestaat uit verschillende studielessen. Je doorloopt de studielessen in je eigen studietempo. De studieduur is gemiddeld 6 maanden. Je dient deze opleiding wel binnen een jaar afgerond te hebben.
No data was found
Tijdens de opleiding worden onderstaande onderwerpen behandeld:
Basisopleiding Kwaliteit
Rol van de kwaliteitsmedewerker
Het kwaliteitshandboek
Processchema's
Prestatie indicatoren voor kwaliteit
Kwaliteitskosten
Toepassen INK model en ISO
Klachtenbehandeling
Organisatie en kwaliteit
Leerdoelen
heb je inzicht in de basisbegrippen van kwaliteit
ben je in staat om effectief te sturen op kwaliteit
weet je hoe je een kwaliteitssysteem toegepast wordt
ben je in staat om kwaliteitsverbeteringen kenbaar te maken
heb je inzicht in het toepassen van kwaliteitsmodellen
ben je in staat om processchema’s op te stellen
weet je hoe je omgaat met klachten
heb je inzicht in kwaliteitszorgsystemen
Tijdens de opleiding schrijf je per module een Verbeterplan Praktijk-Case. Door het schrijven van deze Verbeterplan Praktijk-Case kun je aantonen de behandelde onderwerpen te beheersen. Door het onderwerp toe te spitsen op de eigen situatie, kan het geleerde direct in de praktijk worden gebracht. Wanneer je alle modules met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van Sandvalley Training digitaal.
Kosten
Kosten zoals bijvoorbeeld lesgeld, literatuur en examenkosten zijn inbegrepen in dit tarief. Er zijn verder geen bijkomende kosten van toepassing voor deze opleiding.