Als je streeft naar het creëren van blijvende waarde voor jouw merk of product binnen jouw doelgroep, is strategische marketing de sleutel tot succes. Deze aanpak zorgt ervoor dat jouw product of dienst in de perceptie van klanten, of potentiële klanten, zich onderscheidt en waardevol blijft in vergelijking met concurrenten of andere aanbiedingen in dezelfde markt. Sandvalley Training begrijpt de essentie van strategische marketing en biedt een uitgebreide opleiding die je voorziet van de nodige inzichten en vaardigheden om dit doel te bereiken. Met deze opleiding ben je uitstekend voorbereid om jouw merk of product op de lange termijn waardevol te maken en te houden voor je doelgroep, en Sandvalley Training staat klaar om je te ondersteunen in deze missie naar succes.
Als je streeft naar het creëren van blijvende waarde voor jouw merk of product binnen jouw doelgroep, is strategische marketing de sleutel tot succes. Deze aanpak zorgt ervoor dat jouw product of dienst in de perceptie van klanten, of potentiële klanten, zich onderscheidt en waardevol blijft in vergelijking met concurrenten of andere aanbiedingen in dezelfde markt. Sandvalley Training begrijpt de essentie van strategische marketing en biedt een uitgebreide opleiding die je voorziet van de nodige inzichten en vaardigheden om dit doel te bereiken. Met deze opleiding ben je uitstekend voorbereid om jouw merk of product op de lange termijn waardevol te maken en te houden voor je doelgroep, en Sandvalley Training staat klaar om je te ondersteunen in deze missie naar succes.
Doelgroep
Deze opleiding is ontwikkeld voor marketingmedewerkers die kennis en inzicht omtrent dit vakgebied verder willen ontwikkelen. Krijg jij vanuit een ander beroep ook te maken met marketing en wil jij je hier verder in verdiepen? Dan is deze opleiding ook de juiste keuze voor jou.
Voorbereiding
Deze HBO-opleiding bestaat uit verschillende studielessen per module. Je doorloopt de studielessen in je eigen studietempo. De totale studieduur is gemiddeld 6 maanden. Je dient deze opleiding wel binnen een jaar afgerond te hebben.
No data was found
Deze opleiding bestaat uit meerdere modules. De module waar je mee start kan afwijken van onderstaande volgorde.
Module - HBO Strategische marketing
Het strategische marketingplanningsproces
Missie, waardestrategie en marktafbakening
Interne analyse
Afnemersanalyse
SWOT-analyse
Marketingdoelstellingen en marketingstrategieën
Keuze van product/dienst, prijs en kanalen
Organisatie en uitvoering van marketing
Module - HBO Marketingcommunicatie
De basis van marketingcommunicatie
Bepalen van de communicatiestrategie
Soorten marketingcommunicatie
Communicatie met reclame- en mediabureaus
Opstellen van een mediaplanning
Gesprekstechnieken
Feedback
Luisteren, samenvatten en doorvragen
Leerdoelen
weet je hoe je een concurrentieanalyse op kunt stellen
ben je in staat marketingdoelstellingen te formuleren
kun je een portfolioanalyse uitwerken
weet je hoe je een marketingplan kunt opstellen
heb je inzicht in marketingcommunicatie
weet je hoe je doeltreffend communiceert met reclame- en mediabureaus
heb je inzicht in gesprekstechnieken
kun je een marketingcommunicatiestrategie opzetten
Tijdens de opleiding schrijf je per module een Verbeterplan Praktijk-Case. Door het schrijven van deze Verbeterplan Praktijk-Case kun je aantonen de behandelde onderwerpen te beheersen. Door het onderwerp toe te spitsen op de eigen situatie, kan het geleerde direct in de praktijk worden gebracht. Wanneer je alle modules met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van Sandvalley Training digitaal.
Kosten
Kosten zoals bijvoorbeeld lesgeld, literatuur en examenkosten zijn inbegrepen in dit tarief. Er zijn verder geen bijkomende kosten van toepassing voor deze opleiding.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Dienst Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.