Deze opleiding, verzorgd door Sandvalley Training, is specifiek ontworpen om praktische richtlijnen te bieden aan middle managers, die fungeren als de schakel tussen het hogere management en het operationele personeel. In deze cruciale rol ben je constant bezig met het stroomlijnen van communicatie van het management boven je en het effectief aansturen van je team. Je draagt de verantwoordelijkheid om informatie van bovenaf door te geven en feedback van het personeel met de hogere managers te delen. Tijdens deze opleiding worden diverse theoretische onderwerpen behandeld, zoals managementstijlen, inspirerend leiderschap, personeelsbeheer en praktische coaching. Deze uitgebreide benadering maakt de opleiding toegankelijk voor een divers publiek en biedt inzicht in verschillende aspecten van management en leiderschap.
Deze opleiding, verzorgd door Sandvalley Training, is specifiek ontworpen om praktische richtlijnen te bieden aan middle managers, die fungeren als de schakel tussen het hogere management en het operationele personeel. In deze cruciale rol ben je constant bezig met het stroomlijnen van communicatie van het management boven je en het effectief aansturen van je team. Je draagt de verantwoordelijkheid om informatie van bovenaf door te geven en feedback van het personeel met de hogere managers te delen. Tijdens deze opleiding worden diverse theoretische onderwerpen behandeld, zoals managementstijlen, inspirerend leiderschap, personeelsbeheer en praktische coaching. Deze uitgebreide benadering maakt de opleiding toegankelijk voor een divers publiek en biedt inzicht in verschillende aspecten van management en leiderschap.
Doelgroep
Deze opleiding is ontwikkeld voor leidinggevenden, teamleiders, managers of voor mensen die door willen groeien naar een leidinggevende functie.
Voorbereiding
Deze HBO-opleiding bestaat uit verschillende studielessen per module. Je doorloopt de studielessen in je eigen studietempo. De totale studieduur is gemiddeld 6 maanden. Je dient deze opleiding wel binnen een jaar afgerond te hebben.
No data was found
Deze opleiding bestaat uit meerdere modules. De module waar je mee start kan afwijken van onderstaande volgorde.
Module - HBO Human Resource Management
De basis van personeelsmanagement
Werven en selecteren van medewerkers
Begeleiden uitstroom van medewerkers
Effectieve communicatie met medewerkers
Welzijn van medewerkers
Binden en boeien van medewerkers
De juridische aspecten van personeelsmanagement
De financiële aspecten van personeelsmanagement
Module - HBO Organisatie en gedrag
De basis van organisatie en gedrag
De politiek en macht binnen organisaties
Het gedrag binnen organisaties
De motivatiefactoren
Effectieve besluitvorming
Veranderingen binnen organisaties
Conflicten binnen organisaties
Veranderen van cultuur
Module - HBO Management en organisatie
De basis van management en organisatie
Visie, missie en strategie
Managementfilosofieën
Managementstijlen in de praktijk
Toepassen van organisatievormen
De ontwikkeling van een organisatie
Cultuur binnen de organisatie
Omgevingsfactoren
Module - HBO Projectmanagement
Richting bepalen
Een aanpak kiezen
Sturen van projecten
Project uitvoeren
Projectinterventies
Koers houden
Projectdocumenten
Projectmanagement methoden
Module - HBO Inspirerend leiderschap
De basis van management en organisatie
Managen van zelfinzicht
Effectief omgaan met werkdruk en tijd
Innemen van je plaats als manager
Motiveren van medewerkers
Presteren mogelijk maken
Beïnvloeden met macht
Bouwen van effectieve groepen
Module - HBO Marketingmanagement
De basis van marketingmanagement
De omgeving van marketing
Marktverkenning
Beïnvloeden van het koopgedrag
Segmenteren van de markt
Toepassen van de marketingmix
Ontwikkelen marketingconcept
Opstellen van een marketingplan in de praktijk
Module - HBO Organisatie en communicatie
De basis van organisatie en communicatie
Communicatie en gedragsverandering
Communicatie Canvas
Interne en externe communicatie
Contentstrategie
Marketingcommunicatie
Communicatieonderzoek
Opstellen van een communicatieplan
Module - HBO Kwaliteitsmanagement
De basis van kwaliteitsmanagement
Strategisch kwaliteitsmanagement
Kwaliteitssytemen
Integrale kwaliteitszorg
Quality Control
Sturen op kwaliteitsdoelstellingen
Kwaliteit in de keten
Workshop: opstellen van een kwaliteitsplan
Leerdoelen
heb je inzicht in de instroom van medewerkers
ben je in staat om je medewerkers te binden en te boeien
kun je een plan opstellen voor het werven van nieuw personeel
ken je de processen binnen personeelsmanagement
ben je in staat om te sturen op innovatieve veranderingen
kun je sturen op gedrag binnen organisaties
heb je inzicht in mogelijke weerstanden
weet je hoe je effectieve besluitvorming kunt toepassen
kun je de ontwikkelingen binnen een organisatie in kaart brengen
heb je inzicht in de cultuur binnen een organisatie
kun je verschillende managementstijlen toepassen
ben je in staat een visie, missie en strategie op te stellen
kun je de juiste koers houden binnen een project
heb je inzicht in de verschillende projectmanagementmethoden
ben je in staat om een professioneel projectplan op te stellen
weet je hoe je een projectinterventie kunt uitvoeren
heb je inzicht in het managen van zelfinzicht
ben je in staat om doelgericht besluitvorming toe te passen
kun je inspirerend leidinggeven
kun je omgaan met werkdruk en tijdsdruk
heb je inzicht in marketingmanagement
ben je in staat om marketingbeleid op te stellen
weet je hoe je koopgedrag kunt beïnvloeden
ben je in staat om marketinginstrumenten toe te passen
heb je inzicht in de soorten communicatie
ben je in staat om een communicatieplan op te stellen
ken je de inhoud van een communicatieonderzoek
kun je communicatieen gedragsveranderingen toepassen
heb je inzicht in kwaliteitssystemen
ben je in staat om integrale kwaliteitszorg toe te passen
weet je hoe je stuurt op kwaliteitsdoelstellingen
kun je Quality Control toepassen
Tijdens de opleiding schrijf je per module een Verbeterplan Praktijk-Case. Door het schrijven van deze Verbeterplan Praktijk-Case kun je aantonen de behandelde onderwerpen te beheersen. Door het onderwerp toe te spitsen op de eigen situatie, kan het geleerde direct in de praktijk worden gebracht. Wanneer je alle modules met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van Sandvalley Training digitaal.
Kosten
Kosten zoals bijvoorbeeld lesgeld, literatuur en examenkosten zijn inbegrepen in dit tarief. Er zijn verder geen bijkomende kosten van toepassing voor deze opleiding.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Dienst Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.