Een productmanager draagt de verantwoordelijkheid voor communicatie, kwaliteit, productontwikkeling, marketing en logistiek, terwijl een marketingmanager zich richt op alle marketinggerelateerde activiteiten van de organisatie. Als manager in marketing en productontwikkeling wil je wellicht je kennis verdiepen en je managementvaardigheden verbeteren. Deze 1-jarige opleiding, aangeboden door Sandvalley Training, biedt een grondige verkenning van vakgebieden zoals marktonderzoek, marktsegmentatie, de toepassing van de marketingmix, kostprijsberekening en het proces van productontwikkeling. Je verdiept je in verschillende aspecten van marketing en productontwikkeling, waaronder marktonderzoek, marketingmanagement, productmanagement en strategisch procesmanagement. Naast theoretische kennis wordt de nadruk gelegd op praktijkgerichte opdrachten die zijn afgestemd op jouw organisatie en specifieke situatie. Hierdoor kun je de verworven kennis direct in de praktijk toepassen. Sandvalley Training staat garant voor hoogwaardige opleidingen die aansluiten bij de huidige eisen in de industrie.
Een productmanager draagt de verantwoordelijkheid voor communicatie, kwaliteit, productontwikkeling, marketing en logistiek, terwijl een marketingmanager zich richt op alle marketinggerelateerde activiteiten van de organisatie. Als manager in marketing en productontwikkeling wil je wellicht je kennis verdiepen en je managementvaardigheden verbeteren. Deze 1-jarige opleiding, aangeboden door Sandvalley Training, biedt een grondige verkenning van vakgebieden zoals marktonderzoek, marktsegmentatie, de toepassing van de marketingmix, kostprijsberekening en het proces van productontwikkeling. Je verdiept je in verschillende aspecten van marketing en productontwikkeling, waaronder marktonderzoek, marketingmanagement, productmanagement en strategisch procesmanagement. Naast theoretische kennis wordt de nadruk gelegd op praktijkgerichte opdrachten die zijn afgestemd op jouw organisatie en specifieke situatie. Hierdoor kun je de verworven kennis direct in de praktijk toepassen. Sandvalley Training staat garant voor hoogwaardige opleidingen die aansluiten bij de huidige eisen in de industrie.
Doelgroep
Deze opleiding is ontwikkeld voor marketeers en productmanagers die de kennis en vaardigheden omtrent marketing en productmanagement willen ontwikkelen. Heb jij vanuit een ander beroep ook te maken met marketing en productmanagement en wil je je hierin verdiepen? Dan is deze opleiding ook geschikt voor jou.
Voorbereiding
Deze HBO-opleiding bestaat uit verschillende studielessen per module. Je doorloopt de studielessen in je eigen studietempo. De totale studieduur is gemiddeld 6 maanden. Je dient deze opleiding wel binnen een jaar afgerond te hebben.
No data was found
Deze opleiding bestaat uit meerdere modules. De module waar je mee start kan afwijken van onderstaande volgorde.
Module - HBO Marketingmanagement
De basis van marketingmanagement
De omgeving van marketing
Marktverkenning
Beïnvloeden van het koopgedrag
Segmenteren van de markt
Toepassen van de marketingmix
Ontwikkelen marketingconcept
Opstellen van een marketingplan in de praktijk
Module - HBO Productmanagement
De basis van productmanagement
Productontwikkelingsproces
Productstrategie en positionering in de markt
Werken met haalbaarheidanalyses
Kostprijsberekening
Logistiek en kwaliteitszorg
Uitvoeren productportfolioanalyse
Workshop: Projectmatig werken
Module - HBO Procesmanagement
Processen en procesmanagement
Processen herkennen
Processen analyseren
Processen ontwerpen
Processen implementeren
Afstemmen van processen
Procesmanagement in een productieomgeving
Procesmanagement in een dienstverlenende omgeving
Module - HBO Marktonderzoek
De basis van marktonderzoek
Vormen van marktanalyses
Doelgericht marktanalyse uitvoeren
Analyseren van de onderzoeksresultaten
Onderzoekresultaten interpreteren
Opstellen van rapportage
Maken van een plan van aanpak
Succesvol presenteren
Leerdoelen
heb je inzicht in marketingmanagement
ben je in staat om marketingbeleid op te stellen
weet je hoe je koopgedrag kunt beïnvloeden
ben je in staat om marketinginstrumenten toe te passen
heb je inzicht in productmanagement
weet je hoe je productportfolioanalyses opstelt
heb je inzicht in het productontwikkelingsproces
weet je hoe je een productstrategie kunt opstellen
heb je inzicht in facilitaire processen
kun je een facilitair proces opstellen
heb je inzicht in procesverbeteringen
ben je in staat om processen te implementeren
heb je inzicht in marktanalyses
kun je een marktonderzoek opzetten
weet je hoe je onderzoeksresultaten verwerkt
kun je onderzoeksresultaten interpreteren
Tijdens de opleiding schrijf je per module een Verbeterplan Praktijk-Case. Door het schrijven van deze Verbeterplan Praktijk-Case kun je aantonen de behandelde onderwerpen te beheersen. Door het onderwerp toe te spitsen op de eigen situatie, kan het geleerde direct in de praktijk worden gebracht. Wanneer je alle modules met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van Sandvalley Training digitaal.
Kosten
Kosten zoals bijvoorbeeld lesgeld, literatuur en examenkosten zijn inbegrepen in dit tarief. Er zijn verder geen bijkomende kosten van toepassing voor deze opleiding.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Dienst Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.