Wanneer jouw organisatie besluit haar producten of diensten internationaal aan te bieden, is het van cruciaal belang om vertrouwd te zijn met de processen van export en internationaal zakendoen, twee nauw verwante vakgebieden. Een diepgaande kennis van de regelgeving in verschillende landen en inzicht in de bestaande concurrentie zijn van groot belang. Deze boeiende opleiding, aangeboden door Sandvalley Training, richt zich op het opstellen van een exportplan en het ontwikkelen van exportbeleid. Je verwerft kennis over internationale bedrijfsvoering en ontwikkelt interculturele vaardigheden voor export. Bovendien worden onderwerpen als entreestrategieën, juridische aspecten en exporttransacties behandeld. Praktijkgerichte opdrachten stellen je in staat om de verworven kennis direct toe te passen binnen jouw eigen praktijkomgeving. Na afronding van deze opleiding ben je goed toegerust om effectief leiding te geven aan exportprocessen.
Wanneer jouw organisatie besluit haar producten of diensten internationaal aan te bieden, is het van cruciaal belang om vertrouwd te zijn met de processen van export en internationaal zakendoen, twee nauw verwante vakgebieden. Een diepgaande kennis van de regelgeving in verschillende landen en inzicht in de bestaande concurrentie zijn van groot belang. Deze boeiende opleiding, aangeboden door Sandvalley Training, richt zich op het opstellen van een exportplan en het ontwikkelen van exportbeleid. Je verwerft kennis over internationale bedrijfsvoering en ontwikkelt interculturele vaardigheden voor export. Bovendien worden onderwerpen als entreestrategieën, juridische aspecten en exporttransacties behandeld. Praktijkgerichte opdrachten stellen je in staat om de verworven kennis direct toe te passen binnen jouw eigen praktijkomgeving. Na afronding van deze opleiding ben je goed toegerust om effectief leiding te geven aan exportprocessen.
Doelgroep
Deze opleiding is bedoeld voor exportmanagers, supply chain managers, logistiek managers of voor iedereen die meer inzicht wil hebben in het beheersen van exportprocessen en international business.
Voorbereiding
Deze HBO-opleiding bestaat uit verschillende studielessen per module. Je doorloopt de studielessen in je eigen studietempo. De totale studieduur is gemiddeld 6 maanden. Je dient deze opleiding wel binnen een jaar afgerond te hebben.
No data was found
Deze opleiding bestaat uit meerdere modules. De module waar je mee start kan afwijken van onderstaande volgorde.
Module - HBO International Business
De basis van International Business
Internationale handel
Het internationale handelssysteem
De internationale omgeving
Internationaal concurreren
Internationalisering en handelsblokken
Multinationale ondernemingen
Strategisch en tactisch ondernemingsbeleid
Module - HBO Exportmanagement
Export in Europees en mondiaal perspectief
Export, een structurele aanpak: het exportbeleidsplan
Onderzoek en selectie van buitenlandse markten
De keuze van de entreestrategie en exportbeleidsplan
Financiële aspecten van exporttransacties
Belangrijke juridische aspecten bij export
Logistiek en douanebeleid bij export
Interculturele vaardigheden in export
Module - HBO Internationale contracten
Inleiding in het recht van de internationale handel
Het internationale koopcontract
Totstandkoming van het contract en het Weens Koopverdrag
Verplichtingen van de verkoper en het Weens Koopverdrag
Verplichtingen van de koper en het Weens Koopverdrag
Geschillenbeslechting in de internationale handel
Wijzen van exporteren
Internationaal vervoer van goederen
Module - HBO Cross Cultural Management
Globalisatie
Culturele diversiteit
Management en cultuur
Leiderschap en cultuur
Inzicht in aspecten van cultuur
Aanpassing cultuur
Samenwerken in internationale teams
Workshop: omgaan met cultuurverschillen
Module - HBO Management en organisatie
De basis van management en organisatie
Visie, missie en strategie
Managementfilosofieën
Managementstijlen in de praktijk
Toepassen van organisatievormen
De ontwikkeling van een organisatie
Cultuur binnen de organisatie
Omgevingsfactoren
Module - HBO Bedrijfseconomie
De basis van bedrijfseconomie
Financieel inzicht creëren
Vaste- en variabele kosten
Directe- en indirecte kosten
Opstellen van budgets
Investeringsanalyse uitvoeren
Opstellen van een ondernemingsplan
Financiering van een onderneming
Module - HBO Organisatie en communicatie
De basis van organisatie en communicatie
Communicatie en gedragsverandering
Communicatie Canvas
Interne en externe communicatie
Contentstrategie
Marketingcommunicatie
Communicatieonderzoek
Opstellen van een communicatieplan
Module - HBO Marketingmanagement
De basis van marketingmanagement
De omgeving van marketing
Marktverkenning
Beïnvloeden van het koopgedrag
Segmenteren van de markt
Toepassen van de marketingmix
Ontwikkelen marketingconcept
Opstellen van een marketingplan in de praktijk
Leerdoelen
heb je inzicht in internationale handel
weet je hoe je kunt sturen internationaal tactisch beleid
heb je inzicht in internationale handelssystemen
weet je hoe je tot een exportbeleid kunt komen
heb je inzicht in het opstellen van een exportplan
ben je in staat om internationaal marktonderzoek uit te voeren
weet je hoe je de juiste keuze kunt maken van de entreestrategie
kun je interculturele vaardigheden in export toepassen
heb je inzicht in de incoterms en internationaal vervoer
weet je de internationale betalingsvoorwaarden
kun je handelen naar het Weens Koopverdrag
heb je inzicht in geschillenbeslechting in de internationale handel
heb je inzicht in culturele diversiteit
ben je in staat om samen te werken in internationale teams
weet je om te gaan met cultuurverschillen
kun je een plan voor globalisatie opstellen
kun je de ontwikkelingen binnen een organisatie in kaart brengen
heb je inzicht in de cultuur binnen een organisatie
kun je verschillende managementstijlen toepassen
ben je in staat een visie, missie en strategie op te stellen
kun je financieel inzicht geven in een organisatie
ben je in staat om een investeringsanalyse uit te voeren
kun je de financiering van een organisatie in kaart brengen
heb je inzicht in directe- en indirecte kosten
heb je inzicht in de soorten communicatie
ben je in staat om een communicatieplan op te stellen
ken je de inhoud van een communicatieonderzoek
kun je communicatieen gedragsveranderingen toepassen
heb je inzicht in marketingmanagement
ben je in staat om marketingbeleid op te stellen
weet je hoe je koopgedrag kunt beïnvloeden
ben je in staat om marketinginstrumenten toe te passen
Tijdens de opleiding schrijf je per module een Verbeterplan Praktijk-Case. Door het schrijven van deze Verbeterplan Praktijk-Case kun je aantonen de behandelde onderwerpen te beheersen. Door het onderwerp toe te spitsen op de eigen situatie, kan het geleerde direct in de praktijk worden gebracht. Wanneer je alle modules met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van Sandvalley Training digitaal.
Kosten
Kosten zoals bijvoorbeeld lesgeld, literatuur en examenkosten zijn inbegrepen in dit tarief. Er zijn verder geen bijkomende kosten van toepassing voor deze opleiding.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Dienst Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.