Als servicedeskmedewerker ben je de helpende hand bij vragen en problemen op het gebied van ICT. Het is een zeer gespecialiseerd beroep waarin je van onschatbare waarde kunt zijn voor je collega’s. In deze rol draag je onder andere de verantwoordelijkheid voor het afhandelen van informatieaanvragen, het opzetten van een servicedesk, en zelfs het leiden van een servicedeskteam. Sandvalley Training behandelt een scala aan onderwerpen, waaronder functionele systemen, informatietechnologie, intranet en internet. Daarnaast leer je hoe je een effectieve servicedesk opzet, verbeter je je luister-, samenvat- en doorvraagvaardigheden, en ontwikkel je de capaciteit om te sturen op kwaliteit. Na afronding van deze opleiding beschik je over een brede kennis op het gebied van servicedeskmanagement. Bij Sandvalley Training staan we klaar om je te begeleiden in deze professionele ontwikkeling.
Als servicedeskmedewerker ben je de helpende hand bij vragen en problemen op het gebied van ICT. Het is een zeer gespecialiseerd beroep waarin je van onschatbare waarde kunt zijn voor je collega’s. In deze rol draag je onder andere de verantwoordelijkheid voor het afhandelen van informatieaanvragen, het opzetten van een servicedesk, en zelfs het leiden van een servicedeskteam. Sandvalley Training behandelt een scala aan onderwerpen, waaronder functionele systemen, informatietechnologie, intranet en internet. Daarnaast leer je hoe je een effectieve servicedesk opzet, verbeter je je luister-, samenvat- en doorvraagvaardigheden, en ontwikkel je de capaciteit om te sturen op kwaliteit. Na afronding van deze opleiding beschik je over een brede kennis op het gebied van servicedeskmanagement. Bij Sandvalley Training staan we klaar om je te begeleiden in deze professionele ontwikkeling.
Doelgroep
Deze opleiding is ontwikkeld voor servicedeskmedewerkers en voor iedereen die zich willen ontwikkelen op het gebied van servicedeskmanagement.
Voorbereiding
Deze MHBO-opleiding bestaat uit verschillende studielessen per module. Je doorloopt de studielessen in je eigen studietempo. De totale studieduur is gemiddeld 12 maanden. Je dient deze opleiding wel binnen twee jaar afgerond te hebben.
No data was found
Deze opleiding bestaat uit meerdere modules. De module waar je mee start kan afwijken van onderstaande volgorde.
Module - MHBO Werken met informatiemanagement
De basis van informatiemanagement
Functionele systemen
Informatietechnologie
Beheren van informatiesystemen
Intranet en internet
Ontwikkelen van een bedrijfssysteem
Veiligheidsaspecten
Sturen op Service Level
Module - MHBO Servicedeskmanagement
De basis van servicedeskmanagement
Workshop: opzetten van een servicedesk
Leidinggeven binnen een servicedesk
Informatieaanvragen afhandelen
Meten van prestaties
Communicatie
Klantgericht werken
Gesprekstechnieken
Module - MHBO Werken in projecten
De basis van projecten
SMART-doelen formuleren
Projectplan opstellen
Projectorganisatie
Projectplanning
Kosten en baten
Beheer aspecten van projecten
Afronding van projecten
Module - MHBO Communicatie en organisatie
De basis van communicatie en organisatie
Communicatie binnen de organisatie
De communicatiemix
Communicatiemiddelen
Huisstijl en teksten
Interne communicatie
Ontwikkelen promotiemateriaal
Bedrijfspresentatie
Leerdoelen
heb je inzicht in functionele systemen
weet je hoe je informatietechnologie toe kunt passen
ben je in staat om met intranet en internet te werken
kun je een informatiesysteem beheren
heb je inzicht in servicedeskmanagement
ben je in staat om informatieaanvragen af te handelen
kun je een servicedesk opzetten
kun je prestaties meten van de servicedesk
heb je inzicht in de inhoud van een project
ben je in staat om een projectplanning op te stellen
ben je in staat om SMART doelen te formuleren
kun je sturen op beheeraspecten
heb je inzicht in de communicatiemix
weet je hoe je promotiemateriaal kunt ontwikkelen
kun je sturen op communicatiebeleid
ben je in staat om verschillende communicatiemiddelen in te zetten
Tijdens de opleiding schrijf je per module een Verbeterplan Praktijk-Case. Door het schrijven van deze Verbeterplan Praktijk-Case kun je aantonen de behandelde onderwerpen te beheersen. Door het onderwerp toe te spitsen op de eigen situatie, kan het geleerde direct in de praktijk worden gebracht. Wanneer je alle modules met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van Sandvalley Training digitaal.
Kosten
Kosten zoals bijvoorbeeld lesgeld, literatuur en examenkosten zijn inbegrepen in dit tarief. Er zijn verder geen bijkomende kosten van toepassing voor deze opleiding.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Dienst Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.