Binnen het takenpakket van een marketingmanager vallen uitdagingen zoals het betreden van nieuwe markten en het lanceren van nieuwe producten. Als afdelingsmanager is het van cruciaal belang om continu op de hoogte te blijven van de nieuwste ontwikkelingen in het vakgebied van marketing. Sandvalley Training heeft een praktijkgerichte opleiding ontwikkeld om jou als marketingmanager de tools te bieden om je kennis naar een hoger niveau te tillen. Tijdens deze intensieve, eenjarige opleiding verdiep je je in de kernaspecten van marketing, verkoop, klantrelaties, marktanalyse en financiële aspecten.
De opleiding omvat een breed scala aan onderwerpen, variërend van commerciële berekeningen en het toepassen van verkoopvaardigheden tot het analyseren van markttrends en het begrijpen van consumentengedrag. Wat deze opleiding onderscheidt, is de nadruk op praktische toepassing. Je zult niet alleen de theorie bestuderen, maar ook je nieuwe inzichten direct in de praktijk brengen door middel van diverse realistische praktijkoefeningen die relevant zijn voor jouw afdeling. Met deze opleiding ben je klaar om je impact als marketingmanager te vergroten en het succes van jouw afdeling te stimuleren in een voortdurend veranderende zakelijke omgeving. Sandvalley Training biedt jou de mogelijkheid om je marketingvaardigheden te optimaliseren en je carrière naar nieuwe hoogten te brengen.
Binnen het takenpakket van een marketingmanager vallen uitdagingen zoals het betreden van nieuwe markten en het lanceren van nieuwe producten. Als afdelingsmanager is het van cruciaal belang om continu op de hoogte te blijven van de nieuwste ontwikkelingen in het vakgebied van marketing. Sandvalley Training heeft een praktijkgerichte opleiding ontwikkeld om jou als marketingmanager de tools te bieden om je kennis naar een hoger niveau te tillen. Tijdens deze intensieve, eenjarige opleiding verdiep je je in de kernaspecten van marketing, verkoop, klantrelaties, marktanalyse en financiële aspecten.
De opleiding omvat een breed scala aan onderwerpen, variërend van commerciële berekeningen en het toepassen van verkoopvaardigheden tot het analyseren van markttrends en het begrijpen van consumentengedrag. Wat deze opleiding onderscheidt, is de nadruk op praktische toepassing. Je zult niet alleen de theorie bestuderen, maar ook je nieuwe inzichten direct in de praktijk brengen door middel van diverse realistische praktijkoefeningen die relevant zijn voor jouw afdeling. Met deze opleiding ben je klaar om je impact als marketingmanager te vergroten en het succes van jouw afdeling te stimuleren in een voortdurend veranderende zakelijke omgeving. Sandvalley Training biedt jou de mogelijkheid om je marketingvaardigheden te optimaliseren en je carrière naar nieuwe hoogten te brengen.
Doelgroep
Deze opleiding is ontwikkeld voor marketingmedewerkers, -teamleiders en marketingmedewerkers die zich willen verdiepen in het vakgebied marketing en de rol als manager.
Voorbereiding
Deze MHBO-opleiding bestaat uit verschillende studielessen per module. Je doorloopt de studielessen in je eigen studietempo. De totale studieduur is gemiddeld 12 maanden. Je dient deze opleiding wel binnen twee jaar afgerond te hebben.
No data was found
Deze opleiding bestaat uit meerdere modules. De module waar je mee start kan afwijken van onderstaande volgorde.
Module - MHBO Basiskennis van marketing
De basis van marketing
Marketingmix
Consumentengedrag
Product- en prijsbeleid
Promotie
Marktonderzoek
Concurrentieanalyse
Marktontwikkelingen
Module - MHBO Marketingmanagement
Het marketingproces
Marktonderzoek
Marketingmix
Businessmarketing
Online marketing
Retailmarketing
Relatiemarketing
Dienstenmarketing
Module - MHBO Management en organisatie
De basis van management en organisatie
Organisatiestructuren
Visie, missie en strategie
Interne- en externe analyse
SWOT analyse
Organisatievormen
SMART-doelen bepalen
Timemanagement
Module - MHBO Salesmanagement
Het communicatiesproces
Klantcontacten
Vraagtechnieken
Koopgedrag consumenten
Koopgedrag organisatie
Beïnvloeden van koopgedrag
Salesorganisatie
Sales- en accountplanning
Leerdoelen
heb je inzicht in de marketingmix
ben je in staat om marktonderzoek uit te voeren
ben je in staat om een concurrentieanalyse te maken
heb je inzicht in marktontwikkelingen
heb je inzicht in retailmarketing
ben je in staat de marketingmix toe te passen
kun je een online marketingplan opstellen
ben je in staat relatiemarketing toe te passen
heb je inzicht in de vormen van organisaties
weet je hoe je SMART-doelen kunt bepalen
ben je in staat om organisatiestructuren te herkennen
kun je een SWOT-analyse uitvoeren
weet je hoe je een salesplanning kunt opstellen
ben je in staat het koopgedrag te beïnvloeden
kun je het VOCATIO-model toepassen
heb je inzicht in het AIDA-model
Tijdens de opleiding schrijf je per module een Verbeterplan Praktijk-Case. Door het schrijven van deze Verbeterplan Praktijk-Case kun je aantonen de behandelde onderwerpen te beheersen. Door het onderwerp toe te spitsen op de eigen situatie, kan het geleerde direct in de praktijk worden gebracht. Wanneer je alle modules met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van Sandvalley Training digitaal.
Kosten
Kosten zoals bijvoorbeeld lesgeld, literatuur en examenkosten zijn inbegrepen in dit tarief. Er zijn verder geen bijkomende kosten van toepassing voor deze opleiding.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Dienst Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.