Als medewerker in marketing en sales is het essentieel dat je bekend bent met het salesproces en marketinggerelateerde activiteiten. Deze functie is uitdagend omdat je een breed scala aan vaardigheden moet beheersen en met diverse taken belast bent. Wil je jouw kennis uitbreiden over de basisprincipes van marketing, het verkoopproces, relatiebeheer en onderhandelingsvaardigheden? In dat geval is deze opleiding bij Sandvalley Training de perfecte keuze. De cursus omvat onderwerpen zoals het toepassen van effectieve verkoopmethoden, het uitvoeren van concurrentieanalyses en het gebruik van promotiestrategieën. Naast theoretische kennis doe je praktische ervaring op door middel van opdrachten die je kunt toepassen binnen jouw eigen organisatie en situatie.
Als medewerker in marketing en sales is het essentieel dat je bekend bent met het salesproces en marketinggerelateerde activiteiten. Deze functie is uitdagend omdat je een breed scala aan vaardigheden moet beheersen en met diverse taken belast bent. Wil je jouw kennis uitbreiden over de basisprincipes van marketing, het verkoopproces, relatiebeheer en onderhandelingsvaardigheden? In dat geval is deze opleiding bij Sandvalley Training de perfecte keuze. De cursus omvat onderwerpen zoals het toepassen van effectieve verkoopmethoden, het uitvoeren van concurrentieanalyses en het gebruik van promotiestrategieën. Naast theoretische kennis doe je praktische ervaring op door middel van opdrachten die je kunt toepassen binnen jouw eigen organisatie en situatie.
Doelgroep
Deze opleiding is ontwikkeld voor marketing- en salesmedewerkers die zich verder willen verdiepen in deze vakgebieden. Heb je vanuit een ander beroep te maken met marketing en sales en wil je hier meer inzicht in krijgen? Dan is deze opleiding ook de juiste keus voor jou.
Voorbereiding
Deze MHBO-opleiding bestaat uit verschillende studielessen per module. Je doorloopt de studielessen in je eigen studietempo. De totale studieduur is gemiddeld 12 maanden. Je dient deze opleiding wel binnen twee jaar afgerond te hebben.
No data was found
Deze opleiding bestaat uit meerdere modules. De module waar je mee start kan afwijken van onderstaande volgorde.
Module - MHBO Basiskennis van marketing
De basis van marketing
Marketingmix
Consumentengedrag
Product- en prijsbeleid
Promotie
Marktonderzoek
Concurrentieanalyse
Marktontwikkelingen
Module - MHBO Salesmanagement
Het communicatiesproces
Klantcontacten
Vraagtechnieken
Koopgedrag consumenten
Koopgedrag organisatie
Beïnvloeden van koopgedrag
Salesorganisatie
Sales- en accountplanning
Leerdoelen
heb je inzicht in de marketingmix
ben je in staat om marktonderzoek uit te voeren
ben je in staat om een concurrentieanalyse te maken
heb je inzicht in marktontwikkelingen
weet je hoe je een salesplanning kunt opstellen
ben je in staat het koopgedrag te beïnvloeden
kun je het VOCATIO-model toepassen
heb je inzicht in het AIDA-model
Tijdens de opleiding schrijf je per module een Verbeterplan Praktijk-Case. Door het schrijven van deze Verbeterplan Praktijk-Case kun je aantonen de behandelde onderwerpen te beheersen. Door het onderwerp toe te spitsen op de eigen situatie, kan het geleerde direct in de praktijk worden gebracht. Wanneer je alle modules met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van Sandvalley Training digitaal.
Kosten
Kosten zoals bijvoorbeeld lesgeld, literatuur en examenkosten zijn inbegrepen in dit tarief. Er zijn verder geen bijkomende kosten van toepassing voor deze opleiding.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Dienst Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.