Voor leidinggevenden is een coachende benadering van leiderschap vaak de ideale manier om medewerkers te stimuleren. Bij Sandvalley Training bieden we een opleiding waarbij je leert over diverse stijlen van coachend leidinggeven, het opstellen van een coachingsplan en het herkennen van de valkuilen in de praktijk van coaching. Daarnaast behandelt deze cursus theorie over gesprekstechnieken in de praktijk, diverse communicatieve vaardigheden en managementvaardigheden. Je maakt kennis met begrippen als motiveren, inspireren, delegeren, coachen van teams, feedback geven en doelgericht samenvatten.
Voor leidinggevenden is een coachende benadering van leiderschap vaak de ideale manier om medewerkers te stimuleren. Bij Sandvalley Training bieden we een opleiding waarbij je leert over diverse stijlen van coachend leidinggeven, het opstellen van een coachingsplan en het herkennen van de valkuilen in de praktijk van coaching. Daarnaast behandelt deze cursus theorie over gesprekstechnieken in de praktijk, diverse communicatieve vaardigheden en managementvaardigheden. Je maakt kennis met begrippen als motiveren, inspireren, delegeren, coachen van teams, feedback geven en doelgericht samenvatten.
Doelgroep
Deze opleiding is ontwikkeld voor iedere teamleiders en leidinggevenden die zich verder willen verdiepen in een coachende manier van leidinggeven.
Voorbereiding
Deze MHBO-opleiding bestaat uit verschillende studielessen per module. Je doorloopt de studielessen in je eigen studietempo. De totale studieduur is gemiddeld 6 maanden. Je dient deze opleiding wel binnen een jaar afgerond te hebben.
No data was found
Deze opleiding bestaat uit meerdere modules. De module waar je mee start kan afwijken van onderstaande volgorde.
Module - MHBO Coaching in de praktijk
De basis van coaching in de praktijk
Stijlen van coaching
Opstellen van een coachingplan
Doelen voor coaching bepalen
Samenstellen van een ontwikkelplan
Samenstellen en uitvoeren van een actieplan
Valkuilen bij coaching in de praktijk
Coachen van teams
Module - MHBO Managementvaardigheden
De basis van managementvaardigheden
Situationeel leiderschap
Delegeren
Coördineren van werkzaamheden
Personeelsbeleid
Coachen
Motiveren en inspireren
Stijlen van leidinggeven
Module - MHBO Gesprekstechnieken in de praktijk
De basis van gesprekstechnieken in de praktijk
Een gesprek voorbereiden
Het voeren van een gesprek
Doelgericht luisteren
Doelgericht samenvatten
Effectief formuleren
Feedback en confronteren
SMART-afspraken maken
Module - MHBO Communicatieve vaardigheden
Het onderhandelingsgesprek
Het verkoopgesprek
Het zakelijk adviesgesprek
Het slechtnieuwsgesprek
Communicatiedoelen
Het telefoongesprek
Mondelinge presentatie
Het baliegesprek
Leerdoelen
heb je inzicht in stijlen van coaching
ben je in staat om doelen voor coaching te bepalen
weet je hoe je teams kunt coachen
ben je in staat om een ontwikkelplan samen te stellen
heb je inzicht in coaching
weet je hoe je werkzaamheden kunt delegeren
ben je in staat om medewerkers te motiveren en te coachen
kun je verschillende stijlen van leidinggeven toepassen
heb je inzicht in effectief luisteren
weet je hoe je effectief kunt formuleren
ben je in staat om feedback te geven
weet je hoe je SMART-afspraken maakt
heb je inzicht in de communicatie voor een ondernemer
ben je in staat om de juiste gesprekstechnieken toe te passen
weet je hoe je kunt gaan onderhandelen
ben je in staat om met medewerkers een kritiekgesprek te voeren
Tijdens de opleiding schrijf je per module een Verbeterplan Praktijk-Case. Door het schrijven van deze Verbeterplan Praktijk-Case kun je aantonen de behandelde onderwerpen te beheersen. Door het onderwerp toe te spitsen op de eigen situatie, kan het geleerde direct in de praktijk worden gebracht. Wanneer je alle modules met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van Sandvalley Training digitaal.
Kosten
Kosten zoals bijvoorbeeld lesgeld, literatuur en examenkosten zijn inbegrepen in dit tarief. Er zijn verder geen bijkomende kosten van toepassing voor deze opleiding.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Dienst Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.