Wil je je kennis vergroten over coachend leiderschap in de non-profitsector? Ben je op zoek naar inzicht in verschillende coachingstijlen? Sandvalley Training biedt met de Basisopleiding Coaching in Non-Profit een stevige basis. Tijdens deze boeiende opleiding maak je kennis met diverse coachingstijlen, leer je effectief delegeren en ontwikkel je vaardigheden om ontwikkelingsplannen op te stellen. Onderwerpen als situationeel leiderschap, motivatie en inspiratie, valkuilen in coaching, en taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden komen eveneens aan bod. Praktische opdrachten gedurende de opleiding stellen je in staat om de verworven kennis direct toe te passen in je eigen werkomgeving. Na het voltooien van deze opleiding ben je in staat om op een coachende wijze leiding te geven aan een team of afdeling binnen de non-profitsector.
Wil je je kennis vergroten over coachend leiderschap in de non-profitsector? Ben je op zoek naar inzicht in verschillende coachingstijlen? Sandvalley Training biedt met de Basisopleiding Coaching in Non-Profit een stevige basis. Tijdens deze boeiende opleiding maak je kennis met diverse coachingstijlen, leer je effectief delegeren en ontwikkel je vaardigheden om ontwikkelingsplannen op te stellen. Onderwerpen als situationeel leiderschap, motivatie en inspiratie, valkuilen in coaching, en taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden komen eveneens aan bod. Praktische opdrachten gedurende de opleiding stellen je in staat om de verworven kennis direct toe te passen in je eigen werkomgeving. Na het voltooien van deze opleiding ben je in staat om op een coachende wijze leiding te geven aan een team of afdeling binnen de non-profitsector.
Doelgroep
Deze opleiding is ontwikkeld voor (startende) teamleiders of leidinggevenden in de non-profit die meer willen weten over het coachend leidinggeven.
Voorbereiding
Deze basisopleiding bestaat uit verschillende studielessen. Je doorloopt de studielessen in je eigen studietempo. De studieduur is gemiddeld 6 maanden. Je dient deze opleiding wel binnen een jaar afgerond te hebben.
No data was found
Tijdens de opleiding komen onderstaande onderwerpen aan bod:
Basisopleiding Coaching in Non-Profit
De basis van coachend leidinggeven in Zorg en Welzijn
Stijlen van coaching
Opstellen van een coaching plan
Doelen voor coaching bepalen
Samenstellen van een ontwikkelplan
Samenstellen en uitvoeren van een actieplan
Valkuilen bij coaching in de praktijk
Coachen van teams in Zorg en Welzijn
Leerdoelen
heb je inzicht in stijlen van coaching in Zorg en Welzijn
ben je in staat om doelen voor coaching te bepalen
weet je hoe je medewerkers kunt motiveren en inspireren
ben je in staat om een ontwikkelplan samen te stellen
heb je inzicht in de stijlen van coachend leidinggeven in Zorg en Welzijn
ben je in staat om effectief te delegeren
weet je hoe je teams kunt coachen
ben je in staat om een actieplan uit te voeren
Tijdens de opleiding schrijf je per module een Verbeterplan Praktijk-Case. Door het schrijven van deze Verbeterplan Praktijk-Case kun je aantonen de behandelde onderwerpen te beheersen. Door het onderwerp toe te spitsen op de eigen situatie, kan het geleerde direct in de praktijk worden gebracht. Wanneer je alle modules met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van Sandvalley Training digitaal.
Kosten
Kosten zoals bijvoorbeeld lesgeld, literatuur en examenkosten zijn inbegrepen in dit tarief. Er zijn verder geen bijkomende kosten van toepassing voor deze opleiding.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Dienst Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.