
HBO Marketing en Productmanagement (Thuisstudie)
€ 1.799,00
Exclusief btw
Als productmanager draag je niet alleen de verantwoordelijkheid voor het ontwikkelen van producten, maar ook voor het effectief vermarkten ervan. Dit vormt een interessante combinatie waarbij het essentieel is om over de juiste expertise te beschikken. Met deze uitdagende opleiding leer je hoe je de marketingmix optimaal kunt toepassen, een krachtig marketingconcept kunt ontwikkelen en een solide productstrategie kunt uitstippelen. Door praktijkgerichte opdrachten maak je kennis met projectmatig werken. Na het afronden van deze opleiding ben je in staat om de verkoop van producten te stimuleren en heb je een goede kennis van diverse marketinginstrumenten die je hiervoor kunt gebruiken. Laat deze kans niet liggen om je kennis te vergroten en je loopbaan naar nieuwe hoogten te brengen. Schrijf je nu direct in!

Leerdoelen
- heb je inzicht in marketingmanagement
- ben je in staat om marketingbeleid op te stellen
- weet je hoe je koopgedrag kunt beïnvloeden
- ben je in staat om marketinginstrumenten toe te passen
- heb je inzicht in productmanagement
- weet je hoe je productportfolioanalyses opstelt
- heb je inzicht in het productontwikkelingsproces
- weet je hoe je een productstrategie kunt opstellen
Opleidingsprogamma
- De basis van marketingmanagement
- De omgeving van marketing
- Marktverkenning
- Beïnvloeden van het koopgedrag
- Segmenteren van de markt
- Toepassen van de marketingmix
- Ontwikkelen marketingconcept
- Opstellen van een marketingplan in de praktijk
- De basis van productmanagement
- Productontwikkelingsproces
- Productstrategie en positionering in de markt
- Werken met haalbaarheidanalyses
- Kostprijsberekening
- Logistiek en kwaliteitszorg
- Uitvoeren productportfolioanalyse
- Projectmatig werken
Opleidingsprogamma
- De basis van marketingmanagement
- De omgeving van marketing
- Marktverkenning
- Beïnvloeden van het koopgedrag
- Segmenteren van de markt
- Toepassen van de marketingmix
- Ontwikkelen marketingconcept
- Opstellen van een marketingplan in de praktijk
- De basis van productmanagement
- Productontwikkelingsproces
- Productstrategie en positionering in de markt
- Werken met haalbaarheidanalyses
- Kostprijsberekening
- Logistiek en kwaliteitszorg
- Uitvoeren productportfolioanalyse
- Projectmatig werken
Diploma
- HBO Marketing en Productmanagement
Tijdens de opleiding schrijf je voor iedere module een Verbeterplan Praktijk-Case (VPC). Hieruit moet jouw beheersing van de behandelde onderwerpen goed naar voren komen. Als je dit onderdeel met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van deze opleiding.
Met het opgegeven bedrag worden niet alleen de kosten voor de studie en het studiemateriaal gedekt, maar ook eventuele herexamenkosten. Hierdoor bieden we een volledig pakket aan, zodat je zonder extra financiële verrassingen aan je studie kunt beginnen.
€ 1.799,00
Exclusief btw