Als facilitair medewerker vervul je een cruciale rol in de dagelijkse huishoudelijke werkzaamheden van een organisatie. Deze functie is bijzonder veelzijdig, waarbij je verantwoordelijk bent voor een breed scala aan taken die gericht zijn op het ondersteunen van andere medewerkers in de organisatie, zodat zij hun taken optimaal kunnen uitvoeren. Sandvalley Training biedt een uitgebreide 1-jarige opleiding die je voorziet van de nodige tools en kennis om je functie als facilitair medewerker optimaal uit te voeren. Tijdens deze opleiding doe je inzicht op in diverse facilitaire aspecten die van belang zijn voor een organisatie, zoals schoonmaak, catering, en wagenparkbeheer. Daarnaast verdiep je je in gebouwenbeheer, projectmatig werken, en het effectief omgaan met klanten en leveranciers, inclusief klachtenafhandeling en kwaliteitsbeheer. Je krijgt ook de gelegenheid om te leren over zaken als vergaderzaalbeheer, ARBO en BHV, gebouwbeveiliging en leveranciersbeoordeling. Kortom, je ontwikkelt een brede kennis op een scala aan gebieden die relevant zijn voor je rol als facilitair medewerker. Praktijkgerichte opdrachten stellen je in staat om de opgedane kennis direct toe te passen in je eigen werkomgeving. Hierdoor ben je uitstekend voorbereid om je taken als facilitair medewerker effectief en professioneel uit te voeren.
Als facilitair medewerker vervul je een cruciale rol in de dagelijkse huishoudelijke werkzaamheden van een organisatie. Deze functie is bijzonder veelzijdig, waarbij je verantwoordelijk bent voor een breed scala aan taken die gericht zijn op het ondersteunen van andere medewerkers in de organisatie, zodat zij hun taken optimaal kunnen uitvoeren. Sandvalley Training biedt een uitgebreide 1-jarige opleiding die je voorziet van de nodige tools en kennis om je functie als facilitair medewerker optimaal uit te voeren. Tijdens deze opleiding doe je inzicht op in diverse facilitaire aspecten die van belang zijn voor een organisatie, zoals schoonmaak, catering, en wagenparkbeheer. Daarnaast verdiep je je in gebouwenbeheer, projectmatig werken, en het effectief omgaan met klanten en leveranciers, inclusief klachtenafhandeling en kwaliteitsbeheer. Je krijgt ook de gelegenheid om te leren over zaken als vergaderzaalbeheer, ARBO en BHV, gebouwbeveiliging en leveranciersbeoordeling. Kortom, je ontwikkelt een brede kennis op een scala aan gebieden die relevant zijn voor je rol als facilitair medewerker. Praktijkgerichte opdrachten stellen je in staat om de opgedane kennis direct toe te passen in je eigen werkomgeving. Hierdoor ben je uitstekend voorbereid om je taken als facilitair medewerker effectief en professioneel uit te voeren.
Doelgroep
Deze opleiding is ontwikkeld voor facilitair medewerkers of voor mensen die dit beroep willen gaan uitoefenen. Heb jij vanuit een andere rol te maken met facilitaire werkzaamheden en wil jij je hier verder in verdiepen? Dan is deze opleiding ook geschikt voor jou.
Voorbereiding
Deze MBO-opleiding bestaat uit verschillende onderwerpen die gedurende de dag(en) behandeld gaan worden. De docent maakt voortdurend de vertaalslag van theorie naar de praktijk toe. Hierdoor is de opleiding praktijkgericht en boeiend om te volgen. Aan het einde van deze opleiding heb je een boost aan kennis en ervaringen opgedaan.
No data was found
Deze opleiding bestaat uit meerdere modules. De module waar je mee start kan afwijken van onderstaande volgorde.
Module - MBO Facilitaire zaken
De basis van facilitaire zaken
Vergaderzaalbeheer
Verhuizingen
Schoonmaak
Catering
Wagenparkbeheer
Inkoop en voorraad
ARBO, BHV en kwaliteit
Module - MBO Gebouwenbeheer
De basis van gebouwenbeheer
Strategisch gebouwenbeheer
Planning gebouwenbeheer
Inrichten van gebouwen
Onderhoud van gebouwen
Beveiliging van gebouwen
Bewegwijzering in gebouwen
Duurzaamheid van gebouwen
Module - MBO Werken in projecten
De basis van projecten
SMART-doelen formuleren
Projectplan opstellen
Projectorganisatie
Projectplanning
Kosten en baten
Beheer aspecten van projecten
Afronding van projecten
Module - MBO Communicatieve vaardigheden
Het onderhandelingsgesprek
Het verkoopgesprek
Het zakelijk adviesgesprek
Het slechtnieuwsgesprek
Communicatiedoelen
Het telefoongesprek
Mondelinge presentatie
Het baliegesprek
Leerdoelen
heb je inzicht in vergaderzaalbeheer
ben je in staat om te werken volgens ARBO
weet je hoe je schoonmaak kunt meten
kun je een verhuisplan opstellen
weet je hoe je bewegwijzering in gebouwen kunt inrichten
ben je in staat om een planning voor gebouwenbeheer te maken
heb je inzicht in beveiliging van gebouwen
kun je een onderhousplan voor gebouwen opstellen
heb je inzicht in de inhoud van een project
ben je in staat om een projectplanning op te stellen
ben je in staat om SMART doelen te formuleren
kun je sturen op beheeraspecten
heb je inzicht in de communicatie voor een ondernemer
ben je in staat om de juiste gesprekstechnieken toe te passen
weet je hoe je kunt gaan onderhandelen
ben je in staat om met medewerkers een kritiekgesprek te voeren
Tijdens de opleiding schrijf je per module een Verbeterplan Praktijk-Case. Door het schrijven van deze Verbeterplan Praktijk-Case kun je aantonen de behandelde onderwerpen te beheersen. Door het onderwerp toe te spitsen op de eigen situatie, kan het geleerde direct in de praktijk worden gebracht. Wanneer je alle modules met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van Sandvalley Training digitaal.
Kosten
Kosten zoals bijvoorbeeld lesgeld, literatuur en examenkosten zijn inbegrepen in dit tarief. Er zijn verder geen bijkomende kosten van toepassing voor deze opleiding.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Dienst Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.