Deze 1-jarige opleiding biedt een uitgebreid overzicht van onderwerpen die relevant zijn voor de retailsector. Het omvat begrippen zoals branding, positionering, koopgedrag, productpresentatie en klantloyaliteit, maar gaat ook dieper in op andere aspecten van retailmanagement. Dit omvat onderwerpen zoals personeelsmanagement, organisatie en gedrag, en productie- en logistiek management. Deze opleiding beslaat een breed scala aan onderwerpen, variërend van het analyseren van trends en dynamiek in de retailsector tot het beheersen van zowel online als offline kanalen, en het begrijpen van effectief personeelsmanagement, inclusief wervings- en selectieprocessen. Sandvalley Training biedt je de juiste opleiding om een succesvolle retailmanager te worden.
Deze 1-jarige opleiding biedt een uitgebreid overzicht van onderwerpen die relevant zijn voor de retailsector. Het omvat begrippen zoals branding, positionering, koopgedrag, productpresentatie en klantloyaliteit, maar gaat ook dieper in op andere aspecten van retailmanagement. Dit omvat onderwerpen zoals personeelsmanagement, organisatie en gedrag, en productie- en logistiek management. Deze opleiding beslaat een breed scala aan onderwerpen, variërend van het analyseren van trends en dynamiek in de retailsector tot het beheersen van zowel online als offline kanalen, en het begrijpen van effectief personeelsmanagement, inclusief wervings- en selectieprocessen. Sandvalley Training biedt je de juiste opleiding om een succesvolle retailmanager te worden.
Doelgroep
Deze opleiding is ontwikkeld voor leidinggevenden en medewerkers uit de retailbranche die zich (verder) willen ontwikkelen in het vakgebied retailmanagement. Heb jij vanuit een andere rol te maken met retailmanagement en wil jij inzicht krijgen in relevante onderwerpen? Dan is deze opleiding ook de juiste keus voor jou.
Voorbereiding
Deze HBO-opleiding bestaat uit verschillende studielessen per module. Je doorloopt de studielessen in je eigen studietempo. De totale studieduur is gemiddeld 6 maanden. Je dient deze opleiding wel binnen een jaar afgerond te hebben.
No data was found
Deze opleiding bestaat uit meerdere modules. De module waar je mee start kan afwijken van onderstaande volgorde.
Module - HBO Retailmarketing
Trends en dynamiek in retailmarketing
Marktstrategisch proces in de retail
Omgevingsanalyse en concurrentieanalyse
Branding en positionering
Koopgedrag van klanten
Uitstraling, presentatie en imago
Klantbinding en klantevredenheid
Optimale inzet van online en offline marketingkanalen
Module - HBO Retailmanagement
Doelstellingen, besluitvorming en planning
Procesbeheersing en kwaliteitsmanagement
Taakverdeling en leidinggeven
Organisatiestelsels en organisatieontwikkeling
Communicatie en conflicthantering
Personeelsmanagement en personeelsbeleid
Marketing en financieel management
Productie-, logistiek- en informatiemanagement
Module - HBO Organisatie en gedrag
De basis van organisatie en gedrag
De politiek en macht binnen organisaties
Het gedrag binnen organisaties
De motivatiefactoren
Effectieve besluitvorming
Veranderingen binnen organisaties
Conflicten binnen organisaties
Veranderen van cultuur
Module - HBO Human Resource Management
De basis van personeelsmanagement
Werven en selecteren van medewerkers
Begeleiden uitstroom van medewerkers
Effectieve communicatie met medewerkers
Welzijn van medewerkers
Binden en boeien van medewerkers
De juridische aspecten van personeelsmanagement
De financiële aspecten van personeelsmanagement
Leerdoelen
heb je inzicht in branding en positionering
weet je hoe je op effectieve wijze een omgevingsanalyse kunt opstellen
ben je in staat om trends en dynamiek in retail te analyseren
kun je sturen op online- en offline marketingkanalen
kun je doelstellingen, besluitvorming en planning toepassen in de retail
ben je in staat om procesbeheersing en kwaliteit toe te passen
heb je inzicht in personeelsmanagement en -beleid
weet je hoe je een beleidsplan kun opstellen voor de retail
ben je in staat om te sturen op innovatieve veranderingen
kun je sturen op gedrag binnen organisaties
heb je inzicht in mogelijke weerstanden
weet je hoe je effectieve besluitvorming kunt toepassen
heb je inzicht in de instroom van medewerkers
ben je in staat om je medewerkers te binden en te boeien
kun je een plan opstellen voor het werven van nieuw personeel
ken je de processen binnen personeelsmanagement
Tijdens de opleiding schrijf je per module een Verbeterplan Praktijk-Case. Door het schrijven van deze Verbeterplan Praktijk-Case kun je aantonen de behandelde onderwerpen te beheersen. Door het onderwerp toe te spitsen op de eigen situatie, kan het geleerde direct in de praktijk worden gebracht. Wanneer je alle modules met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van Sandvalley Training digitaal.
Kosten
Kosten zoals bijvoorbeeld lesgeld, literatuur en examenkosten zijn inbegrepen in dit tarief. Er zijn verder geen bijkomende kosten van toepassing voor deze opleiding.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Dienst Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.