
MBO Marketing en Communicatie (Thuisstudie)
€ 3.399,00
Exclusief btw
Tijdens deze educatieve reis verkennen we de nauwe relatie tussen marketing en communicatie. We graven diep in de kern van marketing en onderzoeken hoe communicatie hier een cruciale rol speelt. De opleiding biedt een stevige basis in marketingprincipes, aangevuld met onmisbare communicatieve vaardigheden. Je leert niet alleen hoe je de markt analyseert, maar ook hoe je effectief kunt reageren op de actuele marktomstandigheden. Praktische oefeningen helpen je om de geleerde theorie toe te passen op jouw organisatie, zoals het opstellen van doordachte marketing- en promotiestrategieën. Na het afronden van deze opleiding beschik je over een uitgebreide kennis van zowel marketing als communicatie, waardoor je als professionele kracht in beide vakgebieden kunt excelleren. Aarzel niet en schrijf je vandaag nog in om jouw carrière een vliegende start te geven!

Leerdoelen
- heb je inzicht in de marketingmix
- ben je in staat om marktonderzoek uit te voeren
- ben je in staat om een concurrentieanalyse te maken
- heb je inzicht in marktontwikkelingen
- heb je inzicht in de communicatie voor een ondernemer
- ben je in staat om de juiste gesprekstechnieken toe te passen
- weet je hoe je kunt gaan onderhandelen
- ben je in staat om met medewerkers een kritiekgesprek te voeren
- heb je inzicht in de inhoud van een project
- ben je in staat om een projectplanning op te stellen
- ben je in staat om SMART doelen te formuleren
- kun je sturen op beheeraspecten
- weet je hoe je een salesplanning kunt opstellen
- ben je in staat het koopgedrag te beïnvloeden
- kun je het VOCATIO-model toepassen
- heb je inzicht in het AIDA-model
Opleidingsprogamma
- De basis van marketing
- Marketingmix
- Consumentengedrag
- Product- en prijsbeleid
- Promotie
- Marktonderzoek
- Concurrentieanalyse
- Marktontwikkelingen
- Het onderhandelingsgesprek
- Het verkoopgesprek
- Het zakelijk adviesgesprek
- Het slechtnieuwsgesprek
- Communicatiedoelen
- Het telefoongesprek
- Mondelinge presentatie
- De basis van projecten
- Projectplan opstellen
- Projectorganisatie
- Projectplanning
- Kosten en baten
- Beheer aspecten van projecten
- Afronding van projecten
- Het communicatiesproces
- Klantcontacten
- Vraagtechnieken
- Koopgedrag consumenten
- Koopgedrag organisatie
- Beïnvloeden van koopgedrag
- Salesorganisatie
- Sales- en accountplanning
Opleidingsprogamma
- De basis van marketing
- Marketingmix
- Consumentengedrag
- Product- en prijsbeleid
- Promotie
- Marktonderzoek
- Concurrentieanalyse
- Marktontwikkelingen
- Het onderhandelingsgesprek
- Het verkoopgesprek
- Het zakelijk adviesgesprek
- Het slechtnieuwsgesprek
- Communicatiedoelen
- Het telefoongesprek
- Mondelinge presentatie
- De basis van projecten
- Projectplan opstellen
- Projectorganisatie
- Projectplanning
- Kosten en baten
- Beheer aspecten van projecten
- Afronding van projecten
- Het communicatiesproces
- Klantcontacten
- Vraagtechnieken
- Koopgedrag consumenten
- Koopgedrag organisatie
- Beïnvloeden van koopgedrag
- Salesorganisatie
- Sales- en accountplanning
Diploma
- MBO Marketing en Communicatie
Tijdens de opleiding schrijf je voor iedere module een Verbeterplan Praktijk-Case (VPC). Hieruit moet jouw beheersing van de behandelde onderwerpen goed naar voren komen. Als je dit onderdeel met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van deze opleiding.
Met het opgegeven bedrag worden niet alleen de kosten voor de studie en het studiemateriaal gedekt, maar ook eventuele herexamenkosten. Hierdoor bieden we een volledig pakket aan, zodat je zonder extra financiële verrassingen aan je studie kunt beginnen.
€ 3.399,00
Exclusief btw