HBO Commerciële Economie (2 jaar)

HBO
Marketingmanagement
€ 4299 excl. BTW
2 jaar

Algemeen

Commerciële economie is een breed vakgebied, waar veel verschillende onderwerpen een rol spelen. Heeft u te maken met marketing, sales, communicatie en/of bedrijfseconomische aspecten? Dan sluit deze opleiding daar prima op aan. Deze boeiende en veelzijdige opleiding biedt u de kans om u op een effectieve manier te laten groeien in het vakgebied commerciële economie. De opleiding staat grotendeels in het teken van de praktijk. Door het opstellen van een Verbeterplan Praktijk-Case© brengt u het geleerde meteen in de praktijk. Veel managers en ondernemers hebben deze opleiding reeds gevolgd. Na afloop van deze opleiding bent u in staat om commerciële economie op een doeltreffende wijze toe te passen binnen organisaties.

Door het volgen van deze 2-jarige studie krijgt u een volledig inzicht in alle aspecten rond dit vakgebied. Tijdens de leergang komen ook onderwerpen aan de orde die een goede toegevoegde waarde opleveren voor het uitvoeren van de functie binnen het vakgebied commerciële economie.

Doelgroep

Deze opleiding is ontwikkeld voor iedere manager, teamleider, ondernemer of voor mensen die op korte termijn deze functie willen gaan bekleden. De opleiding is ook geschikt voor iedereen die inzicht willen hebben in commerciële economie voor een profit of non-profit organisatie.

StudieCoach

Sandvalley Training biedt haar cursisten optimale studiebegeleiding. Dit betekent dat iedere cursist een persoonlijke StudieCoach aangewezen krijgt. U kunt gedurende uw studie alle vragen stellen over uw studie en over het schrijven van uw verbeterplan. De StudieCoach beoordeelt tevens al uw praktijkopdrachten per studieles en geeft u daarop een heldere feedback. Met dit unieke concept verhoogt u uw slagingskans.

Vooropleiding

Voor deze studie stelt Sandvalley Training geen eisen aan uw vooropleiding. Indien u twijfelt over het instapniveau, dan kunt u contact opnemen met ons team van Advies & Voorlichting.

Studiewijze

Tijdens de opleiding staat het leren door doen centraal. U werkt met persoonlijke leerdoelen, praktijkcases en praktijk gerelateerde oefeningen. Als rode draad door de opleiding doorloopt u stap voor stap de onderdelen van commerciële economie. Door onder meer het inbrengen van uw eigen situaties wordt de opleiding gericht op de eigen werksituatie.

De opleiding bestaat uit 8 lessen per module. Per les werkt u diverse praktijkopdrachten uit tot een compleet opdrachtenportfolio. Deze praktijkopdrachten worden beoordeeld door de StudieCoach. De opleiding wordt per module afgesloten met een Verbeterplan Praktijk-Case©.

Studietijd

U studeert in uw eigen tempo en op de momenten die u zelf kunt bepalen. De StudieCoach begeleidt u bij de gehele studie. De opleiding dient wel binnen 3 jaar volledig afgerond te zijn, zodat u de verbanden tussen de verschillende onderwerpen blijft zien.

Studiemateriaal

Het meest actuele studiemateriaal wordt gebruikt.

Resultaat

  • U krijgt inzicht in managementfilosofieën
  • U bent in staat om te sturen op visie, missie en doelen
  • U leert hoe u het koopgedrag kunt beïnvloeden
  • U bent in staat om een markt te segmenteren
  • U heeft inzicht in financiën binnen een organisatie
  • U kunt sturen op directe- en indirecte kosten
  • U leert hoe u effectief marketingcommunicatie kunt toepassen
  • U bent in staat om een investeringsanalyse uit te voeren
  • U krijgt inzicht in online betalingsverkeer
  • U bent in staat om marktanalyses uit te voeren
  • U leert hoe u werkt met een internetscorecard
  • U bent in staat om een webwinkel in te richten
  • U heeft inzicht in relatiemanagement
  • U kunt effectief digitale data verwerken
  • U leert hoe u kunt sturen op verkoopprocessen
  • U bent in staat om onderzoekresultaten te interpreteren

Programma

Module 1    HBO Management en organisatie

  • De basis van management en organisatie
  • Visie, missie en strategie
  • Managementfilosofieën
  • Managementstijlen in de praktijk
  • Toepassen van organisatievormen
  • De ontwikkeling van een organisatie
  • Cultuur binnen de organisatie
  • Omgevingsfactoren

Module 2    HBO Bedrijfseconomie

  • De basis van bedrijfseconomie
  • Financieel inzicht creëren
  • Vaste- en variabele kosten
  • Directe- en indirecte kosten
  • Opstellen van budgets
  • Investeringsanalyse uitvoeren
  • Opstellen van een ondernemingsplan
  • Financiering van een onderneming

Module 3   HBO Marketingmanagement

  • De basis van marketingmanagement
  • De omgeving van marketing
  • Marktverkenning
  • Beinvloeden van het koopgedrag
  • Segmenteren van de markt
  • Toepassen van de marketingmix
  • Ontwikkelen marketingconcept
  • Opstellen van een marketingplan in de praktijk

Module 4   HBO Marketingcommunicatie

  • De basis van marketingcommunicatie
  • Bepalen van de communicatiestrategie
  • Soorten marketingcommunicatie
  • Communicatie met reclame- en mediabureaus
  • Opstellen van een mediaplanning
  • Gesprekstechnieken
  • Feedback
  • Luisteren, samenvatten en doorvragen

Module 5   HBO Sales- en Accountmanagement

  • De basis van sales- en accountmanagement
  • Accountmanagement in de praktijk
  • Verkooporganisatie
  • Verkoopprocessen
  • Afnemersgroepen segmenteren
  • Relatiemanagement
  • Salesmanagement
  • Effectieve verkoop- en gesprekstechnieken

Module 6   HBO Marktonderzoek

  • De basis van marktonderzoek
  • Vormen van marktanalyses
  • Doelgericht marktanalyse uitvoeren
  • Analyseren van de onderzoeksresultaten
  • Onderzoekresultaten interpreteren
  • Opstellen van rapportage
  • Maken van een plan van aanpak
  • Succesvol presenteren

Module 7   HBO Strategie voor internet

  • De basis van strategie voor internet
  • Organisatiestrategie en internetstrategie
  • Werken met de internetscorecard
  • Online advertising
  • Online marketing
  • Online marketingplan
  • Effectief benaderen van de online klant
  • Toepassen multichannel marketing

Module 8   HBO E-commerce

  • De basis van E-commerce
  • Verkoop via internet
  • Sturen op het online klantproces
  • Contentmanagement
  • Verwerken digitale data
  • Workshop: Inrichting webwinkel
  • Effectief catalog management
  • Online betalingsverkeer

Diploma

De opleiding HBO Commerciële Economie (2 jaar)  biedt u de mogelijkheid om het diploma te behalen:

  • HBO Commerciële Economie (2 jaar)

Tijdens de opleiding schrijft u een Verbeterplan Praktijk-Case©. Hieruit moet uw beheersing van de behandelde onderwerpen goed naar voren komen. 
Als u alle onderdelen van de opleiding met een positief resultaat afsluit, ontvangt u het officiële Sandvalley Training diploma van deze opleiding.

Investeringsoverzicht

De investering bedraagt € 4.299,- ineens en bestaat uit:

  • Leskosten: € 1.999,- 
  • Literatuur: € 900,-
  • Kosten Projectplan: € 1.400,-  (8 projectplannen)

Alle genoemde prijzen zijn excl. BTW

Subsidies en fiscale kortingen

Scholing wordt gestimuleerd door de overheid. Zo komen werkgevers in aanmerking voor belastingvermindering als tegemoetkoming voor de studiekosten. Betaalt u zelf de opleiding? Dan kunnen de opleidingskosten aftrekbaar zijn van de inkomstenbelasting. Door goed gebruik te maken van deze fiscale voordelen kost een opleiding voor u of uw werkgever aanzienlijk minder.

Ongeldige invoer
Ongeldige invoer
Vul uw vraag in aub.
Kies de aanhef aub.
Vul uw naam in aub.
Vul uw achternaam in aub.
Vul uw email adres in aub.
Vul uw naam in aub.
Bedrijfsgegevens
Ongeldige invoer
Vul uw naam in aub.
Ongeldige invoer
Ongeldige invoer
(*)verplichte velden

Contact

Telefonische bereikbaarheid van maandag t/m donderdag van 08.00 tot 18.00. Vrijdag van 08.00 tot 17.00.

088 – 550 4 550

U kunt ons ook een e-mail sturen.